נחשף מפעל ליצור תרופות מזויפות

(0)
לדרג

במפעל שבצפון נמצאו מכונות לייצור תרופות, חומרים כימיים וציוד רב. שני אנשים נעצרו בחשד כי ייצרו טבליות ויאגרה וסיאליס מזויפות ותכשירים "לשיפור חיי המין"

מאת: מערכת zap doctors

לפני כשבוע וחצי נעצרו על ידי המשטרה בהרצליה שני חשודים שברשותם 30 אלף טבליות ובקבוקונים של תכשיר בשם HERBA GRA - תכשיר "לשיפור חיי המין". התכשירים נמצאו בבליסטרים ללא אריזה או עלון, עליהם מודפס השם באנגלית ועל הבקבוקון בערבית. כמו כן, נתפסו כמה עשרות טבליות ויאגרה וסיאליס מזויפות.

אחד החשודים, גבר מהרצליה, סיפר בחקירתו במשטרה כי הוא מייצר את התכשירים ואורז אותם במחסן בכפר מנדה שבגליל. לדבריו הוא מייצר את התכשיר עבור אנשים ממזרח ירושלים שדאגו לייבא את החומר הפעיל מסין. כמו-כן, הוא ציין כי נמסר לו שיש אישור של משרד הבריאות לתכשיר. החשוד שנתפס יחד איתו, אזרח ממזרח ירושלים נשלח מטעם הרוכשים ממזרח ירושלים.

היקף הזיוף: ממכונות לייצור תרופות ועד חומרים כימיים

היחידה למאבק בפשיעה פרמצבטית במשרד הבריאות נרתמה לסייע בחקירה. בשלב ראשון נבדק עניין הרישיון, והסתבר כי בשנת 2005 הוגשה בקשה לקבל רישיון לתכשיר HERBA -GRA על-ידי מספר אנשים ממזרח ירושלים ורמאללה לטבליות שהרכבן הוא "תערובת צמחית". הרישיון ניתן לשנה וחודש מעת לעת. בתחילת השבוע (א') נערך חיפוש במחסן בכפר מנדה על ידי נציגי היחידה, יחד עם שוטרים מתחנת משגב ונציג שירות המזון בצפון. בחיפוש נמצאו מכונות לייצור תרופות, חומרים כימיים, מאות אריזות פלסטיק לבליסטרים, שני גלילי אלומיניום לאריזת בליסטרים וציוד רב הקשור לייצור תכשירים.

לדברי החשוד, החומר הפעיל ליצור התכשיר נשלח אליו מסין והוא אינו יודע מהו הרכבו. בבדיקה שנעשתה במעבדות של משרד הבריאות, נמצא כי הטבליות מכילות sildenafil, שהוא החומר הפעיל של תרופת הוויאגרה. בפעם הראשונה מאז הקמת היחידה לפשיעה פרמצבטית נחשף מפעל ליצור תרופות מזויפות. מדובר בסכנה לבריאות הציבור למי שנוטלים תרופה זו שלכאורה עשויה מחומרים טבעיים.

יש לציין כי החקירה מתנהלת על ידי המשטרה בצפון ובהרצליה, תוך סיוע של היחידה למאבק בפשיעה פרמצבטית במשרד הבריאות.

בואו לדבר על זה בפורום ייעוץ תרופתי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום