האם לטפל בסרטן הערמונית?

(0)
לדרג

מחקר חדש מראה: שיעור התמותה בקרב גברים שבחרו בדחיית הטיפול בסרטן הערמונית לא היה שונה משמעותית מהקבוצה שבחרה בטיפול פעיל במחלה

מאת: מערכת zap doctors

מבין הגברים אשר בחרו בדחיית הטיפול בסרטן הערמונית, יותר ממחציתם נותרו ללא טיפול למשך תקופת מעקב ממוצעת של 7.7 שנים. כך עולה ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון אוקטובר של הירחון Journal of Clinical Oncology. כמו-כן, שיעור התמותה באוכלוסיה זו לא היה שונה משמעותית מהקבוצה שבחרה בטיפול פעיל במחלה.

בארה"ב קיימת מחלוקת בנוגע לטיפול אקטיבי בגברים המאובחנים עם סרטן הערמונית. קיים רק מידע עכשווי מוגבל לגבי השוואת התוצאות ארוכות הטווח בין טיפול אקטיבי לדחיית הטיפול ומעקב. מחברי המאמר הנוכחי השתמשו בנתונים ממחקר עוקבה המתרחש כעת, על מנת לבדוק את תוצאות הטיפול בגברים אשר אובחנו עם סרטן הערמונית במהלך תקופת המחקר.

עורכי המחקר גייסו גברים אמריקאים ממקצועות הבריאות ב-1,986 ועקבו אחריהם באמצעות שאלונים במשך שנתיים. אבחנה של סרטן הערמונית הייתה אחת השאלות שנכללו. לגבי אלו שדיווחו על כך נעשה חיפוש מידע נוסף לגבי תוצאות המחלה. לשם ניתוח מידע זה, התוצאות הראשוניות הוערכו כמשך הזמן עד לתחילת טיפול פעיל בחולים אשר בחרו בדחיית הטיפול, כאשר הזמן עד להופעת גרורות ומוות כתוצאה מסרטן הערמונית נכללו במחקר כתוצאות שניוניות.

דחיית הטיפול נחלה הצלחה

המחקר כלל 51,529 גברים, מתוכם 3,331 אשר דיווחו על אבחנה של סרטן הערמונית ומידע נוסף לגביהם היה זמין. מבין קבוצה זו, 342 (10.3%) בחרו בדחיית הטיפול ומהם, 174 (51%) נותרו ללא טיפול במהלך תקופת המעקב (7.7 שנים בממוצע). גורמים אשר קושרו לחולים שנותרו ללא טיפול כללו גיל מבוגר ומחלה פחות חמורה בעת האבחנה.

בהשוואה בין אלו אשר בחרו בטיפול מיידי לאלו שדחו את הטיפול נמצאו שיעורים דומים בהיארעות יצירת גרורות (8.1 לעומת 7.2 ל-1,000 איש לשנה, בהתאמה) וכן במקרי המוות כתוצאה מסרטן הערמונית (2.6 לעומת 2.4 ל-1,000 איש לשנה, בהתאמה).

מחברי המאמר מסכמים כי דחיית הטיפול בסרטן הערמונית נחלה הצלחה במחקר עוקבה זה, ממצא התומך בכך כי קבוצה מתאימה של חולים יכולה לדחות את הטיפול בסרטן הערמונית למשך שנים רבות.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן הערמונית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום