(התקף) לב משפטי

(0)
לדרג

דו"ח חדש קובע: החוק האוסר על עישון במקומות ציבוריים הפחית משמעותית את הסיכון לאירועים כליליים חריפים. בעקבות החוק חלה ירידה עקבית בסיכון להתקף לב

מאת: ד"ר טלי שטינמץ

החוק האוסר על עישון במקומות ציבוריים, כגון בארים ומסעדות, הפחית משמעותית את הסיכון לאירועים כליליים חריפים. כך עולה מדו"ח חדש של ה-IOM (Institute of Medicine). החוקרים סקרו מספר מחקרים שפורסמו לאחרונה ובדקו את האפקטים של איסור על עישון. הסקירה מצאה אפקט סיבתי בין איסור על עישון ומחלה קרדיווסקולארית, ושהיתרונות של איסור על עישון מופיעים מהר מאוד.

המחקר הנוכחי סקר את 11 המחקרים הטובים ביותר הקיימים בספרות, שבדקו חוקים האוסרים על עישון במקומות ציבוריים. בשנה שלאחר יישום החוק, הופיעה ירידה בשיעורי התקף הלב.

הדו"ח, שמומן על ידי מרכז השליטה ומניעת מחלות, פורסם ב-15 באוקטובר 2009. הדו"ח מאשר שאיסור העישון במקומות עבודה, בבארים, במסעדות ובמקומות ציבוריים אחרים, הוא דרך יעילה להפחתת סיכונים בריאותיים הקשורים לעישון סיגריות על המערכת הקרדיווסקולארית. ד"ר פיירדן, מנהל ה-CDC, ציין שחוקים האוסרים על עישון הם אחת השיטות היעילות ביותר למניעת התקפי לב, מחלות הקשורות למחלת לב ומקרי תמותה.

ירידה בסיכון להתקפי לב

בשנת 1973, אריזונה הייתה המדינה הראשונה שאסרה על עישון במקומות ציבוריים. למרות זאת, עדיין יש מחלוקת רבה בחלקים שונים של המדינה בנוגע לרמה שבה המדינה צריכה להשריש חוקים האוסרים על עישון במסעדות ובבארים. יש לציין כי חלק מהחוקים אגרסיביים מאוד ועל חלקם הוגשו ערעורים.

המחקר הנוכחי היה סקירה של מחקרים, אשר בדקו חוקים שאסרו עישון באזורים חופפים באיטליה, קולורדו, אינדיאנה, אוהיו, מדינת ניו-יורק וססקטון. המחקרים הדגימו ירידה עקבית בסיכון להתקף לב, כאשר הירידה נעה בין 6% ל-47%. יתרון זה הופיע מוקדם, לעיתים קרובות בשנה הראשונה בה נכנס לתוקף החוק האוסר על עישון. בנוסף, שילוב מידע ניסיוני על אפקטים של עישון פסיבי עם מידע על חשיפה מדגים ירידה בעישון הפסיבי בצורה ניכרת לאחר השרשת החוק לאיסור על עישון. ממצא זה הוא הסבר ביולוגי אפשרי לשיעור הנמוך של התקפי לב.

לחלק מהמדינות, כמו אלה המגדלות טבק, לוקח יותר זמן לאמץ חוקים האוסרים על עישון. למרות שהמידע הקיים המצביע על הירידה בשיעור התקפי הלב מגיע ממחקרים תצפיתיים ולא ממחקרים מבוקרים-אקראיים, מדובר במידע עקבי. גם אם המנגנון לא ברור, יש מספר סיבות לכך שעישון סיגריות מזיק. לכל אחד יש זכות בחירה במידה והוא רוצה להרעיל את עצמו בסיגריות, אך האיסור על עישון במקומות ציבוריים נוגע לציבור הרחב ולא רק לפרט הבודד.

בואו לדבר על זה בפורום איך להפסיק לעשן?

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום