בישראל שורדים יותר את הסרטן

(0)
לדרג

האגודה למלחמה בסרטן: החולים בישראל שורדים יותר מאשר חולים במדינות אחרות. שיעור ההישרדות מסרטן בקרב נשים בארץ עומד על 67% לעומת 61% בגברים

מאת: מערכת zap doctors

ישראל מדורגת בצמרת הטבלה העולמית בשיעור ההישרדות של החולים בסרטן. כך עולה מנתונים שפרסמה היום (ג') האגודה למלחמה בסרטן לרגל פתיחת מבצע "הקש בדלת". למעלה מ-61% מהחולים שאובחנו בשנים שבין 1999 ל-2002 לא מתו מהמחלה. שיעור ההישרדות של הגברים בישראל עומד על 61% ושל הנשים - על 67%. במגזר הערבי שיעורי ההישרדות הינם 50% בקרב גברים ו-65% בקרב הנשים.

מודעות גבוהה לגילוי מוקדם

מסתבר שהמודעות בארץ לגילוי מוקדם גבוהה מאד - ישראל עומדת בראש הטבלה האירופית מבחינת שיעורי ביצוע הממוגרפיה. שיעורי הביצוע באוכלוסיות הישראליות החלשות ביותר היו גבוהים יותר מאשר באוכלוסיות החזקות ביותר של עשר ממדינות אירופה, והפערים בין הנשים החזקות כלכלית ואלו החלשות כלכלית בישראל היו בין הנמוכים באירופה. על פי הנתונים העדכניים, מדי שנה מאובחנים בישראל כ-27 אלף חולי סרטן חדשים. חלקם הגדול ישרדו את המחלה.

הוצאות של 286 מיליארד דולר

על-פי נתוני דו"ח חדש של חוקרים מאוניברסיטת הארווארד, אוניברסיטת פנסילבניה והרשות למחקר הסרטן של ארגון הבריאות העולמי, עד שנת 2020 יעלה מספר מקרי הסרטן המאובחנים מדי שנה בעולם לכ-16.8 מיליון. אם מגמה זו תימשך, יעלו המספרים ל-27 מיליון עד 2030, כאשר 17 מיליון מתוכם ימותו מהמחלה מדי שנה.

חשוב לזכור כי יותר אנשים מתים מסרטן בכל יום מאשר מאיידס, מלריה ושחפת גם יחד. המחיר הכלכלי העולמי כתוצאה ממחלות הסרטן הוכפל ב-30 השנים האחרונות. ההערכה היא כי ההוצאות העולמיות הקשורות בסרטן הן לפחות 286 מיליארד דולר בשנה. הסכום אינו כולל כ-19 מיליארד דולר המושקעים בחקר הסרטן בעולם.

בואו לדבר על זה בפורום חוסן - תמיכה לחולי סרטן ובני משפחותיהם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום