האם ויאגרה גורמת לתופעות לוואי?

(0)
לדרג

על-פי מחקר חדש, הטיפול בתרופה גורם לכאבי ראש, הסמקה, דיספפסיה והפרעות ראייה. ואולם, החוקרים מציינים כי עדיין חסרים נתונים בנוגע לסיכונים לטווח ארוך

מאת: מערכת zap doctors

האם לוויאגרה יש תופעות לוואי? ממטה-אנליזה חדשה שפורסמה במהדורת אוקטובר של Urology עולה כי בהשוואה למטופלי פלסבו, הסיכון לתופעות לוואי היה גבוה יותר ב-56% בקרב גברים שטופלו בתרופה הנפוצה.

החוקרים בחנו את הנתונים מ-49 מחקרים אקראיים ומבוקרים בנושא ויאגרה (Sildenafil). תופעות לוואי נפוצות שהיו קשורות לטיפול התרופתי כללו כאבי ראש, הסמקה, דיספפסיה והפרעות ראייה. יש לציין כי עדיין חסרים נתונים בנוגע לסיכונים בטווח הארוך.

השגת יעילות ובטיחות

מהתוצאות עולה בנוסף כי הסיכון לתופעות הלוואי הללו עלה עם עליה במינון ויאגרה. שיעור תופעות הלוואי החמורות והפסקת הטיפול עקב תופעות לוואי היה דומה בקרב גברים שטופלו בתרופה ואלו שטופלו בפלסבו. עם זאת, במרבית המחקרים המעקב לא נמשך למעלה מ-12 שבועות.

החוקרים קוראים להשקיע מאמצים נוספים להשגת איזון אופטימאלי בין רמת היעילות ודרגת הבטיחות של הטיפול בתרופה בגברים עם הפרעות בתפקודי זקפה. לדוגמא, יש לקחת בחשבון משטר טיפול גמיש לצמצום שכיחות תופעות הלוואי.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעה בתיפקוד המיני.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום