ילדים שמנים סובלים יותר ממחלות

(0)
לדרג

השומן מזיק לבריאות כבר מגיל צעיר: מחקר חדש מוכיח כי ילדים שמנים מצויים בסיכון גבוה לתחלואה והם נוטים לפתח מחלות חמורות יותר

מאת: מערכת zap doctors

לילדים בעלי עודף-משקל או השמנת-יתר הפונים לחדר מיון, סיכוי גבוה יותר להתאשפז בבית החולים, ולהישאר בבית החולים למשך תקופה ארוכה יותר, בהשוואה לילדים בעלי משקל תקין. כך עולה ממחקר חדש שהוצג בכנס השנתי של American College of Emergency Physicians.

החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי את הנתונים אודות ילדים שפנו לחדר מיון בשנת 2007, תוך חלוקה לקטגוריות לפי גובה, משקל וערכי BMI, והעריכו את שיעור הילדים שאושפזו ואת משך האשפוז.

ילדים שמנים מצויים בסיכון גבוה לתחלואה

במהלך תקופת המחקר פנו לחדר מיון 6,304 ילדים, 12% מהם אושפזו בבית החולים. מבין הילדים שאושפזו, 6.9% היו בעלי תת-משקל, 16.8% היו בסיכון לעודף-משקל ו-18.4% היו בעלי עודף משקל. שיעור הבנים בעלי משקל תקין היה נמוך יותר בהשוואה לשיעור הבנות (54% לעומת 63%). ילדים בעלי תת-משקל היו צעירים יותר מילדים בקטגוריות המשקל האחרות, והסיכוי לאשפוז היה גבוה יותר בקרב ילדים מעבר לטווח המשקל התקין (הן מעל והן מתחת לטווח התקין).

החוקרים תיעדו קשר בין מין, גיל ודרגת השמנה ובין הסיכוי לאשפוז: לבנים היה סיכוי גבוה יותר לאשפוז בהשוואה לבנות, וכך גם לילדים צעירים בהשוואה לילדים מבוגרים יותר ולילדים בעלי משקל-עודף בהשוואה לילדים בעלי משקל תקין.

החוקרים משערים כי ילדים שמנים מצויים בסיכון גבוה יותר לתחלואה והם נוטים לפתח מחלות חמורות יותר - זאת ללא קשר לסוגיה אם המחלה הספציפית קשורה להשמנת-יתר, דוגמת סוכרת, בהשוואה לילדים בעלי משקל תקין. למרות שמדובר בממצאים ראשוניים הדורשים מחקרים נוספים, הם שמים דגש על חשיבות השמירה על משקל תקין ומניעת השמנת-יתר בילדים.

מניעת אשפוזים בקרב ילדים

במשך שנים הושקעו מאמצים רבים בנושא השמנת-יתר במבוגרים והקשר למחלות לב, מחלות כבד, יתר לחץ-דם, סוכרת וכן הלאה, אך רק לאחרונה החלו במאמצים דומים בילדים.

החוקרים הופתעו מעט מהקשר בין תת-משקל ובין הסיכוי לאשפוז, אך ייתכן כי הסיבה לכך היא תת-תזונה באוכלוסיה זו. בשורה התחתונה, היעד האופטימאלי הוא שמירה על משקל בטווח התקין.

בואו לדבר על זה בפורום דיאטה, תזונה והשמנת יתר - בשיטת ד"ר לוי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום