הקו הלילי של ער"ן נפתח

(0)
לדרג

למרות המצוקה הכלכלית, הוחלט בער"ן על פתיחת הקו הלילי לתקופת החגים. מספר הפונים המתלוננים על בדידות בתקופה זו עולה בכ-40%

מאת: מערכת zap doctors

לאור המשבר הכלכלי הקשה אליו נקלע ארגון ער"ן, לפני כחודש נאלץ הארגון לראשונה מזה 40 שנה לסגור את פעילות קו החירום בלילות. כל פונה שהתקשר לער"ן בשעות הלילה בתקופה האחרונה נתקל במענה קולי ולא קיבל את התמיכה הנפשית לה נזקק. להערכת הארגון, למעלה מ-100 פונים נזקקים לשירות הארגון מדי לילה ובתקופת החגים המספרים עולים וגוברים, לאור העלייה בתחושת הבדידות והקצנת מצבים משפחתיים.

למרות המצוקה הכלכלית, ולאור הצרכים היחודיים לחגים, בער"ן הוחלט על פתיחת הקו הלילי לתקופת החגים. מנתונים שנאספו בתקופת החגים אשתקד, נמצא כי מספר הפונים המתלוננים על בדידות בתקופת החגים עולה בכ-40%.

אוזן קשבת לאנשים בודדים

"ממשלת ישראל מבזבזת זמן ולא עושה את המעשה שיציל את הפונים הרבים הזקוקים לער"ן", אומר דניאל גינסברג, יו"ר ארגון ער"ן. "הבטחות נזרקו לאוויר ומעל לגלי האתר, אבל בפועל התקציבים לא הועברו. הנהלת ער"ן, יחד עם המתנדבים, החליטו למרות המשבר התקציבי בארגון להפעיל מחדש את הקו הלילי ולתגבר את שעות הפעילות, בעיקר בתקופת החגים. אנו מרגישים אחריות כלפי אזרחי ישראל, וכל האנשים הזקוקים לעזרה אשר לא מקבלים סיוע מהמדינה, בעיקר בתקופה זו המעצימה קשיים. רוב הפניות שמגיעות אלינו בחגים באות מאנשים נורמטיביים המרגישים בודדים, בתקופת החגים המאופיינת בפעילות מסביב למשפחה. אנחנו מעניקים לכולם וגם לאנשים עריריים אוזן קשבת ואת התחושה שהם לא לבד".

הארגון עדיין נמצא במאבק מול משרדי הבריאות, הרווחה, הקליטה והביטחון וזקוק לסיוע חירום של 2.5 מיליון ש"ח, בכדי להמשיך ולעסוק בסיוע ל-200 אלף פניות בשנה ובהצלת חיים בפועל - כ-800 ארועים אובדניים בשנה. התקציב השנתי של ער"ן הוא כ-10 מיליון ש"ח. כתוצאה מהמשבר הכלכלי והפסקת התרומות מחו"ל, נפגע הארגון אנושות, והוא עומד על סף סגירה.

מוקד ער"ן חוזר לפעול 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע במספר 1201 באתר האינטרנט.

בואו לדבר על זה בפורום דיכאון - אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום