הגיעה לארץ בתת משקל - וניצלה

(0)
לדרג

סטודנטית מאוקראינה אושפזה בשיבא, כשגופה על סף קריסת מערכות ומשקלה 25 ק"ג. לאחר כחודשיים וחצי, היא שבה למדינתה עם 15 ק"ג נוספים

מאת: מערכת zap doctors

אלכסנדרה סמילנסקיה אושפזה במחלקה להפרעות אכילה בביה"ח שיבא, ב-28 ביוני, במשקל 25.4 ק"ג, כשגופה על סף קריסת מערכות והיא בסכנת חיים מיידית. במשך שלושה שבועות היא לא הייתה מסוגלת לרדת מהמיטה או אפילו לשבת, קיבלה מזון ונוזלים באמצעות עירוי והייתה מחוברת למוניטור.

אתמול, לאחר כחודשיים וחצי במחלקה (החודש האחרון באשפוז יום), היא שבה עם אמה, אולגה, לאוקראינה בניסיון להתחזק ולחזור ולנהל אורח חיים תקין. סמילנסקיה הוסיפה למשקל גופה 15 ק"ג ומצבה הגופני טוב.

הייתה בסכנת חיים

"הכל החל לפני 3 שנים", מספרת אלכסנדרה, ומוסיפה: "הייתי סטודנטית צעירה לכלכלה שעברה לעיר הבירה, רחוק מהבית ומההורים. הקשיים בלימודים והלחץ שנוצר אצלי הביאו לשינויים במצב הרוח ולדיכאון, אבל לא קיבלתי טיפול מתאים. כולם דיברו וכיוונו לבעיות גסטרו, אבל שום טיפול שנתנו לי בקייב לא עזר. הירידה במשקל הייתה הדרגתית והרופאים לא הצליחו לאבחן את הבעיה. כל מה שאכלתי גרם לי לכאבי בטן ואושפזתי 8 פעמים".

האם אולגה שהגיעה עם אלכסנדרה לישראל ומלווה אותה במסירות, מוסיפה: "הבנו שאנחנו חייבות למצוא פתרון מהיר בחו"ל, אחרת יהיה מאוחר מדי. חברה המליצה שנגיע לישראל, וכשנחתנו פה אלכסנדרה הייתה נתונה בסכנת חיים. רק אחרי חודש היא החלה בהדרגה להיכנס פעם ביום לחדר האוכל, כשבכל יום העלו את כמות המזון שהיא מקבלת. אני מודה לכל הצוות במחלקה ולכל אנשי תיירות מרפא שבזכותם הצלחנו להגיע לכאן ולטפל באלכסנדרה".

בהדרגה, עם ההתחזקות הפיזית, החלה אלכסנדרה לקבל טיפולים שהם חלק משגרת העשייה במחלקה: דיאטנית צמודה, פסיכולוגית אישית, קבוצות צילום, אומנות וציור - שעזרו לה להשתחרר ולהביע את עצמה במדינה זרה.

"יש עוד המון עבודה לפניה"

ד"ר ליליה גולובצ'יק, רופאה פסיכיאטרית בכירה במחלקה להפרעות אכילה בשיבא, טיפלה בסמילנסקיה במהלך כל התקופה בה אושפזה במחלקה: "המודעות של
אלכסנדרה ומשפחתה למצבה גבוהה יותר והן יודעות כעת היטב מה עומד מאחורי ההידרדרות. מצבה הגופני טוב ומבחינה פסיכולוגית היא אינטליגנטית, סקרנית ועובדת על הקונפליקטים שלה. בכל מקרה, יש עוד המון עבודה לפניה. אנחנו מחזקים ומעודדים אותה והצענו לה להיות בקשר במייל מאחר והיא עדיין זקוקה לטיפול מורכב".

"בזכות הרופאים פה הבנתי איך אפשר להתמודד עם המחלה. הישראלים עזרו לי מאוד, אפילו יש לי חברה טובה שארגנה לי טיול פרטי בירושלים ובמיני ישראל", מסכמת אלכסנדרה בחיוך.

קרדיט תמונה: יחידת הצילום שיבא

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות אכילה ואכילה רגשית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום