מיאלומה נפוצה בפיגוע התאומים

(0)
לדרג

מחקר: צעירים ששהו בקרבת מגדלי התאומים באירועי ה-11 בספטמבר חלו יותר במיאלומה נפוצה. מחקר נוסף: מיאלומה נפוצה עלולה להיגרם בשל חשיפה למזהמים סביבתיים

מאת: מערכת zap doctors

בשנים האחרונות עלה מספר המאובחנים הצעירים, מתחת לגיל 45, במיאלומה נפוצה הידועה גם כסרטן מח העצם, שהוגדרה בעבר כ"מחלתם של זקנים". מחקר שהתפרסם לאחרונה מצא כי שיעור האבחון של חולי מיאלומה היה גבוה בקרב אלו שהגיעו ראשונים לאיזור הפיגוע במגדל התאומים.

מחקר נוסף, שפורסם לאחרונה במגזין הרפואי "Leukemia", מגלה כי עלול להיות קשר בין זיהום סביבתי להתפתחות מיאלומה נפוצה. במחקר, שנערך באמצעות הקרן הבינלאומית לחקר מיאלומה (IMF), נמצא כי מספר שינויים גנטיים הנובעים מתגובת הגוף לזיהום סביבתי, מגבירים את הסיכון לפגיעה בתפקוד העצמות במיאלומה. מסקנות המחקר מובילות לכך שייתכן וקיים קשר בין חשיפה לאיזורים מזוהמים לבין התפתחות המחלה הקטלנית.

לדברי המומחים, המחקר מספק הסבר אפשרי לשאלה שהתעוררה בעקבות מחקר רחב היקף נוסף שפורסם לאחרונה ב-" Journal of Occupational and Environmental Medicine". במחקר זה, נמצא כי מיאלומה נפוצה אובחנה בקרב מספר גבוה מהמצופה של צעירים ששהו בקרבת מגדלי התאומים באירועי ה-11 בספטמבר. ממצאי שני המחקרים מעלים את ההשערה כי ייתכן ואותם צעירים חלו בעקבות החשיפה לזיהום האוויר המאסיבי באזור באותה תקופה.

ממצאי המחקר מספקים הסבר אפשרי לתוצאות מחקרים אחרים שנערכו בעבר, לפיהם קיים קשר ישיר בין חשיפה של חקלאים לקוטלי מזיקים או של כבאים לסביבות עם זיהום אוויר מאסיבי, לבין התפתחות מיאלומה נפוצה.

מיאלומה נפוצה, הפוגעת במח העצם, היא מחלה קטלנית שאין לה מרפא ועלולה בין השאר לפגוע גם בעצמות. בעולם עומד מספר החולים על כ-750 אלף חולים, מתוכם כ-1,500 חולים בישראל. מידי שנה מאובחנים בישראל כ-250 חולים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום