ארוחת ילדים

(0)
לדרג

אכילה נכונה במהלך הילדות תסייע לאכילה מאוזנת ובריאה בגיל מבוגר. לרגל החזרה לבית הספר: על כריכים מזינים התורמים לבריאות הילדים

מאת: שירה נחושתן

הרגלי אכילה נכונים במהלך הילדות יסייעו לאכילה מאוזנת ולמניעת השמנה וחסרים תזונתיים בגיל מבוגר יותר. לחם ושוקולד אינם בהכרח האופציה הבריאה לארוחה בבית הספר. חשוב להקפיד על ארוחה מרעננת, מזינה וגם טעימה.

ארוחת הבוקר לפני יום לימודים בבית הספר היא חשובה מאוד - היא נותנת אנרגיה לגוף ועוזרת להתרכז בלימודים. ארוחת בוקר יכולה לכלול לדוגמא: פרוסת לחם עם גבינה 5% וירק, או דגנים עם חלב או עם יוגורט.

מומלץ לנסות לשלב סוגי לחמים המכילים קמח מלא ודגנים, לגוון את הכריך בלחמים לסוגיהם: לחמניה, לחם מלא או פיתה. כדאי גם להכניס לכריך מוצרים בריאים ומזינים לפחות ארבעה ימים בשבוע כגון: גבינה לבנה 5%, חומוס, פסטרמה הודו, ביצה, טחינה, אבוקדו, טונה ועוד. השתדלו להוסיף ירקות ליד או בתוך הכריך לפי העדפותיו של הילד. אם הילד מעוניין בממרח מתוק, ניתן להשתמש בממרחים העשירים ברכיבים תזונתיים חיוניים שלא מבוססים על סוכר ושומן בלבד, למשל: שוקולד חרובים, חלבה, חמאת בוטנים, ריבת פרי דבש, ובכל מקרה כדאי להגביל ממרחים מסוג זה לפעם בשבוע.

בימים חמים מומלץ להימנע משימוש בממרחי ביצים, מיונז או חומוס בשל נטייתם להתקלקל מהר. כמו-כן, מומלץ לשלוח את הילד לבית הספר עם בקבוק של חצי ליטר מים לפחות ולהימנע ממיצים, תרכיזים מתוקים ומשקאות המבוססים על קקאו. לימים ארוכים בבית הספר או לפני חוג או פעילות גופנית ציידו את ילדיכם במנת אנרגיה זמינה, כמו: פירות, חטיפי גרנולה וקורנפלקס, פירות יבשים, בייגלה ועוד.

חשוב לערב את הילד בשיקולי המזון והפעילות הגופנית ולשמש דוגמא. כאשר הילד יבין, כי האוכל הלא בריא גורם לו לעייפות ופוגע בבריאותו, או כאשר ישתתף בעריכת הקניות והכנת המזון בצוותא, הוא יאכל יותר ירקות, פירות ומזון בריא במקום חטיפים. כדאי גם לקרוא עם הילד את המרכיבים שבחטיפים על גבי האריזה ולפרש לו אותם, כך שיבין כי חטיפים הכוללים חומרים משמרים, צבעי מאכל ומזון מתועש אינם בריאים עבורו.

בנוסף, מומלץ להגביל את שעות הצפייה בטלוויזיה ובמחשב לאחר שעות בית הספר לשעתיים ביום. עדיף ששאר היום יהיה יוקדש למשחקים עם חברים ולזמן איכות עם המשפחה. כמו-כן, מומלץ להקפיד על פעילות גופנית יומיומית ויזומה שתורמת לבריאות ושמירה על משקל תקין.

שירה נחושתן היא דיאטנית קלינית במרכז הרפואי זיו.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום