שפעת החזירים: הפתרונות הטבעיים

(0)
לדרג

שימוש בתזונה בריאה, ארומתרפיה, צמחי מרפא ותוספי תזונה - כך נרתמת הנטורופתיה והרפואה הטבעית למאבק בשפעת החזירים

מאת: מיכל לזרוביץ

שפעת החזירים הינה שפעת לכל דבר, שנגרמת על ידי נגיף (בלועזית וירוס) המחליש את המערכת החיסונית. נגיף זה מאפשר לחיידקים להתפשט ולגרום לדלקות וזיהומים בגוף. מכאן נובע הצורך לתמוך במערכת החיסונית ולשפר את תפקודה.

ככלל, ככל שהמערכת החיסונית חזקה יותר, כך גופנו חסין ועמיד יותר נגד מחלות מדבקות וזיהומיות, כולל שפעת החזירים. הטיפול הנטורופתי והטבעי שם דגש על תזונה נכונה ושימוש בצמחי מרפא ובתוספי תזונה המחזקים ומאזנים את המערכת החיסונית של גופנו.

~~על מה כדאי להקפיד?~~

^^תזונה בריאה למניעה ובזמן מחלה^^

מומלץ להרבות במזון המכיל ויטמין C, שמחזק באופן משמעותי את מערכת החיסון, וכן מזונות המכילים בטא קרוטן המגבירים את העמידות החיסונית. מומלץ לאכול מרק כתום המכיל בטטה, דלעת וגזר ותיבולו בג'ינג'ר טרי.

רצוי להימנע מאכילת מזונות המחלישים את יכולת מערכת החיסון להילחם במזהמים ובווירוסים השונים. דוגמא למאכלים המחלישים את מערכת החיסון היא מזונות בעלי פחמימות פשוטות (שוקולד, עוגיות ועוד). הסוכרים למיניהם מפחיתים את מספר כדוריות הדם הלבנות, ובכך מדכאים את מערכת החיסון של גופנו.

^^ארומתרפיה^^

השימוש הנכון הוא בשמנים אתריים נדיפים, אנטי מיקרוביאליים, הבטוחים לשימוש בכל הגילאים והמשמשים לפתיחת דרכי הנשימה ולטיפול בשפעת. יש להשתמש במספר טיפות של שמנים אתרים במכשיר אדים, או להכניס מספר טיפות לתוך אמבטיה עם מים חמימים.

^^צמחי מרפא^^

נטורופתים נעזרים בצמחי מרפא המחזקים ומאזנים את מערכת החיסון. קיימים מספר צמחי מרפא שכאלו, כאשר הנפוץ ביותר הינו אכינצאה (קיפודנית ארגמנית). על פי מחקרים אחרונים, הצמח נמצא יעיל יותר במניעה של זיהומים בדרכי הנשימה העליונים אצל מבוגרים וילדים, אך לא נמצא יעיל כטיפול בזיהומים בדרכי הנשימה העליונים אצל ילדים.

יש להשתמש בזהירות בקרב אנשים, אשר נוטים למחלות אטופיות (כמו אסטמה של העור) או נשים בהריון.

קיימים צמחי מרפא נוספים שנבדקו ונחקרו בנושא השפעת. ניתן להשתמש בצמחי מרפא אנטי ויראליים ואנטי חיידקיים, צמחים נוגדי דלקת להפחתת הכאב והדלקת, צמחים נוגדי שיעול (במקרה בו השיעול מכאיב ונעשה טורדני), צמחים מפחיתי חום (במצבי חום גבוה שעלול להזיק), צמחים מפחיתי ליחה ועוד.

ניתן להתאים בהתאם למצב הגופני פורמולה צמחית לחיזוק מערכת החיסון ולטיפול בשפעת. עדיף להשתמש בפורמולה של מספר צמחים ולא בצמח בודד, מאחר שפורמולה המורכבת ממספר צמחים פועלת על מספר מנגנונים ומסייעת לחיזוק פעילותה של המערכת החיסונית.

^^תוספי תזונה^^

מומלץ לעשות שימוש בתוספי תזונה לחיזוק מערכת החיסון רק בתום אבחון אישי. בעזרת האבחון הנטורופתי מאתרים את הסיבות למערכת החיסון הירודה. האם הדבר נובע ממתח, חסרים תזונתיים או מחלות כרוניות. אבחון מקיף מוביל להמלצות מדויקות יותר לשימוש בתוספי תזונה. כך נימנע ממצב שבו אנו נוטלים תוספים שאינם נחוצים לגופנו ולא נוטלים תוספים אשר חיוניים לנו.

מיכל לזרוביץ, N.D, היא ד"ר לנטורופתיה ומומחית ברפואה טבעית.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור טבעית וקוסמטיקה טבעית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום