מיניות: גלולות וחשק

(0)
לדרג

מסקר דוקטורס עולה שגלולות פוגעות בחשק המיני. ייתכן שהפרדוקס קשור למינון אסטרוגן נמוך. ואולם, בגלולה "יסמין" יש מינונים שתורמים להנאה מיחסי מין. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בסקר שערך אתר דוקטורס ובחן את השאלה: "האם נטילת גלולה למניעת הריון משפיעה על החשק המיני שלך?", ענו 58% מתוך 1,382 משתתפים (801 תשובות) שכן, הגלולה משפיעה לרעה על החשק המיני. 32% (432 תשובות) ענו שאין לגלולות השפעה, ו-10% (142 תשובות) ציינו השפעה לטובה.

מכיוון שגלולות ניטלות בדרך כלל על ידי נשים פעילות מינית, ומטרתן לאפשר מין מהנה וללא דאגות, הרי שמהסקר עולה ששכרנו בהפסדנו.

ייתכן שהירידה בחשק המיני נובעת מתופעות הלוואי שמאפיינות חלק גדול מהגלולות. בשנים האחרונות המגמה בקרב יצרני התרופות הייתה להוריד את רמת האסטרוגן ולהשתמש בפרוגסטינים, תחליפי הורמון פרוגסטרון סינתטיים, חדישים יותר. ואולם, הפחתת הפרוגסטרון במטרה להפחית את תופעות הלוואי שהיו מוכרות בגלולות מהדור הישן, וכללו לעתים שיעור יתר וצבירת נוזלים, גרמה לתופעות לוואי חדשות. מינון נמוך של אסטרוגן עלול לגרום לדימומים בין-וסתיים ויובש בנרתיק שגורם לכאבים בעת קיום יחסי מין. אלה סיבות שבהחלט יכולות להשפיע לרעה על הרצון לקיים יחסי מין.

בגלולה "יסמין" יש מינון אסטרוגני של 30 מק"ג, שתורם לרטיבות בנרתיק ולכן גם להנאה בקיום יחסי מין, וכן דרוספירנון שדומה לפרוגסטרון הטבעי, אינו משפיע על החשק המיני ומונע תופעות לוואי כגון שיעור יתר, הופעת אקנה וצבירת נוזלים. במחקר משנת 2005 שביצעה חברת באייר נמצא שהשימוש בגלולה זו מעלה את החשק המיני בהשוואה למצב ההתחלתי שלפני השימוש בה.

במחקר השתתפו 80 נשים פעילות מינית בגילאים 19-31 שהחלו להשתמש בגלולות לראשונה בחייהן, כולן בעלי מחזורי ביוץ ווסת סדירים ותקינים. התנהגותן המינית נאמדה באמצעות שאלון שעליו הן השיבו בתחילת המחקר וכעבור שלושה, שישה ותשעה חודשים מאז שהחל המחקר, כלומר מאז שהחלו להשתמש ב"יסמין". הנשים דיווחו על עלייה בהנאה המינית, בתדירות האורגזמות ובשביעות הרצון מחיי המין שלהן לעומת התקופה שבה לא נטלו את הגלולה. העוררות המינית ותדירות קיום יחסי המין היו גבוהות יותר במחזורים השישי והתשיעי לנטילת הגלולה. הנשים דיווחו גם על הפחתת הכאב בעת קיום יחסי מין. זמן השימוש בגלולה לא חל שינוי בתשוקה המינית.

ד"ר ליאורה אברמוב, גינקולוגית, מנהלת המרפאה לטיפול מיני בביה"ח ליולדות ליס במרכז הרפואי ת"א, ציינה בכתבה שהתפרסמה בעניין זה בדוקטורס כי "אחד היתרונות של יסמין הוא שרמות האסטרוגן שלה מספיקות לשמור על לחות ורטיבות של רירית הנרתיק והווסט יבולום, ולכן היא לא פוגעת בתפקוד המיני, אלא להפך. לפי העבודה של קארוזו (עורך המחקר), יסמין מעלה את הרטיבות הנרתיקית, מעלה את ההנאה המינית ואת היכולת להגיע לאורגזמה".

בואו לדבר על זה בפורום טיפול מיני בנשים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום