בדיקה לגילוי דליפת מי שפיר

(2)
לדרג

ההריון כרוך בחששות רבים, ובהתאם בביקורים במרפאה. ערכה לבדיקה עצמית יכולה לחסוך התרוצצויות ולשלול חששות, למשל חשד לדליפת מי שפיר. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

לעתים ההריון נראה כמו מבצע רפואי. האישה ההרה מוצאת את עצמה חדשות לבקרים במרפאה, לעתים לצורך ביצוע הבדיקות השגרתיות, ולעתים כדי להרגיע חששות שצצים מדי פעם בשל תופעות בלתי מוכרות. מצד אחד זה מעייף, מצד שני, מה לא עושים בשביל להבטיח את שלום העובר שמנמנם בבטן ואת שלום האם שנושאת אותו? ערכות לבדיקה עצמית מפותחות בשנים האחרונות על ידי חברות התרופות כחלק מהתפישה שרואה באדם אחראי פעיל לבריאותו לא פחות מאשר אחראי לכך הממסד הרפואי. ערכה עצמית לגילוי דליפה של מי שפיר, "מיטסט" מבית "טבע", היא דוגמה לאותם מוצרים שעשויים לתרום לשקט הנפשי של המשתמשת, או לאותת לה כי כדאי לבקר אצל הרופא.

דליפה של מי שפיר יכולה לקרות כמצב טבעי כחלק מהתחלת תהליך הלידה, בכמות מזערית או גדולה, או במקרים לא רצויים (למשל, לפני מועד הלידה) בשל שינויים בצוואר הרחם או לאחר דיקור מי שפיר. הסכנות הקשורות בדליפת מי שפיר הן בעיקר זיהום והגדלת החשש לסיבוכים אצל האם והעובר. ישנן נשים החוששות כי קיימת אצלן דליפה, אך למעשה תחושת הרטיבות נובעת בשל הזעה מרובה או דליפת שתן - שתי תופעות שעלולות לפקוד אישה הרה גם אם לא סבלה מהן לפני כן. שימוש בערכה במקרים אלה עשוי להשקיט אפוא את הדאגות. כמו כן, הבדיקה מומלצת למי שיש לה היסטוריה של דליפת מי שפיר. אם אכן הבדיקה מצביעה על דליפה של מי שפיר, האישה יודעת שעליה לפנות בהקדם לרופא ולמנוע סיכון מעצמה ומהעובר.

הערכה כוללת שלושה פדים, שבכל אחד מהם פס נשלף. את הפד מצמידים לתחתונים כמו מוצר היגיינה נשית רגיל, ונשארים איתו עד לתחושת רטיבות, אך לא יותר מ-12 שעות. לאחר מכן מסירים את הפד, שולפים את פס הגילוי ומניחים למשך 30 דקות בקופסת הייבוש שמצורפת לערכה. אם מופיע על פס הגילוי כתם ירוק או כחול יציב, קיים חשש לדליפת מי שפיר (ייתכן בנוסף שהתוצאה החיובית מעידה על זיהום בנרתיק). שינוי הצבע נגרם בשל חומציות מי השפיר, והתוצאות ברורות למדי לעין. יש לחזור על הבדיקה אם תחושת הרטיבות חוזרת, גם אם תוצאות הבדיקה הקודמת היו שליליות. אין לבצע את הבדיקה אם ב-12 השעות שקדמו לה האישה קיימה יחסי מין, עברה בדיקה וגינלית או ביצעה שטיפה וגינלית פנימית.

יש לציין שהבדיקה לא באה להחליף בדיקה קיימת, אלא מהווה כלי נוסף, יחד עם הבדיקות הקיימות, כחלק מהפרוטוקול לבירור בעיות אפשריות. ישנם בתי החולים ומרפאות אשר כבר משתמשים בערכת הבדיקה בעצמם. ערכות דומות מצויות בשימוש בארצות הברית, אוסטרליה וקוריאה.

ניתן לרכוש את הערכה בבתי המרקחת וברשתות הפארם, והיא נשמרת לשלוש שנים.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום