"טמיפלו יעילה לטיפול בילדים"

(0)
לדרג

כך מודיע היום משרד הבריאות בתגובה על המחקר אודות תופעות לוואי של התרופה נגד שפעת. המגפה ממשיכה להתפשט: פג בן 51 ימים חולה בשפעת החזירים ומאושפז ב'פוריה'

מאת: מערכת zap doctors

רבים מתנחמים בכך שבקרוב יהיה חיסון למגפה הקטלנית, אולם מחקר חדש שנערך בבריטניה ופורסם בכתב העת הרפואי היוקרתי British Medical Journal מצא כי התרופה "טמיפלו" נגד נגיף השפעת גורמת לתופעות לוואי בילדים מתחת לגיל 12, וכמעט שאינה מונעת הדבקה בשפעת רגילה.

בעקבות הממצאים, אמרו החוקרים כי מומלץ לצמצם את השימוש בתרופות נגד שפעת, להימנע מלתת אותם לחולים שאינם סובלים ממחלה קשה, ולתת את החיסון רק לילדים מעל גיל 12 שנים.

דוברת משרד הבריאות מסרה בתגובה למחקר בבריטניה: "צוות מומחים שמייעץ למשרד הבריאות בנושא בדק והגיע למסקנות הבאות - טמיפלו ניתנה כבר למספר רב מאוד של ילדים בארץ ובעולם לשפעת החזירים. בחילות והקאות הן תופעות לוואי ידועות אבל לא מסוכנות ולא מאוד שכיחות. החשיבות של מתן טמיפלו לילדים בסיכון רבה מאוד ולכן אין להסיק מהממצאים שפורסמו על שפעת עונתית לגבי שפעת החזירים. כמו-כן, שתיה מרובה והקפדה על מתן נוזלים הם מרכיב חשוב בטיפול בשפעת. ככלל, יש לנהוג, כפי שנוהגים בכל מחלה ולכן יש ליטול תרופה רק על פי מרשם רופא. הנושא של מתן תרופה מצוי בשיקול דעתו של הרופא המטפל. התרופה טמיפלו הוכחה כיעילה לטיפול בילדים ומבוגרים החולים בשפעת".

שפעת החזירים הגיעה לפגיה

במקביל לדיונים על יעילות החיסונים, המגפה ממשיכה להתפשט: פג בן 51 ימים, המאושפז בבית חולים פוריה, נדבק בשפעת החזירים. ממשרד הבריאות נמסר כי מצבו יציב. אתמול דווח על תושב תל אביב, בן 76, שאובחן כחולה בשפעת החזירים ואושפז במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ בבית חולים השרון בפתח תקוה. הגבר סובל ממחלת לב כרונית.

עד עתה אושפזו בבתי החולים בישראל 16 חולים במצב קשה משפעת החזירים: בהדסה עין כרם - 2 חולים, הדסה הר הצופים - חולה אחד, אסף הרופא - 2 חולים, בשיבא - 4 חולים, באיכילוב - 3 חולים, בסורוקה אושפז חולה אחד, במאיר - חולה אחד, בביה"ח שרון אושפז חולה אחד וכאמור בפוריה הפג שנדבק בנגיף.

בואו לדבר על זה בפורום שפעת החזירים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום