נערה בת 15 בלעה כפית

(0)
לדרג

הנערה הגיעה לביה"ח וסיפרה כי בלעה בטעות כפית. הרופאים שלפו את הכפית דרך הוושט ונמנע אסון. ד"ר איתי שביט: זה יכל להסתיים בניתוח, בנזק לוושט או בחניקה

מאת: מערכת zap doctors

צפייה בסרט אימה עלולה לגרום לנזקים קשים: שלשום (א') בשעות אחה"צ הגיעה למיון ברמב"ם נערה בת 15, תושבת הצפון, שבלעה כפית. הרופאים חשבו בהתחלה שמדובר באי הבנה, אולם צילום הרנטגן הוכיח שהנערה דוברת אמת. כשהרופאים בחנו את הצילומים הם נדהמו לגלות שהכפית אפילו אינה ישרה. לדבריה של הנערה, היא צפתה בסרט אימה כששיחקה בכפית כסף בפיה: "פתאום נבהלתי מהסרט ונשמתי עמוק ואז הכפית נכנסה לי לגרון. ניסיתי להוציא אותה עם האצבעות, אבל היא רק נכנסה עמוק יותר. לא כאב לי ולא הרגשתי כלום, אבל מאוד פחדתי ממה שיכול לקרות.

הרופאים מיד נרתמו למשימה העדינה של הוצאת הכפית מקיבתה של הנערה. ד"ר רון שאול, מנהל היחידה לגסטרואנטרולוגיה ילדים מספר שבתחילה אי אפשר היה לראות את הכפית באמצעות האנדוסקופ וזאת משום שהיא היתה מכוסה בשאריות מזון: "כשהנערה היתה מטושטשת, בודדנו את הכפית ואז תפסנו אותה עם מכשיר מתאים. באמצעות המכשיר שלפנו את הכפית לאט לאט דרך הוושט כדי לא לגרום לפציעה באזור".

"מדובר במקרה נדיר"

לדבריו של ד"ר שאול, למרות ניסיונם בחילוץ עצמים גדולים, חילוץ כפית מקיבתה של נערה היא מקרה נדיר. "עצם העובדה שהכפית היתה מכופפת אף היא לא דבר רגיל. מקומן של הכפיות במגירת הסכו"ם והן לא צריכות לשמש כמשחק".

ד"ר איתי שביט, מנהל מיון הילדים ברמב"ם מתריע על הסכנות שבמקרה כזה: "אם לא היינו מצליחים לשלוף את הכפית באופן הזה, זה יכל להסתיים בניתוח, בנזק לוושט או אפילו בחניקה. במקרה של הנערה, המקרה הסתיים בהצלחה וללא נזק והיא שוחררה לביתה כשהיא חשה בטוב".

"עכשיו הכל בסדר ואני מרגישה כאילו כלום לא קרה", אומרת הנערה. "כשראיתי את הצילומים זה היה מאוד מוזר להבין שהצילום של הכפית הוא למעשה הצילום של הקיבה שלי".

בואו לדבר על זה בפורום גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום