שפעת החזירים: 15 חולים קשים

(0)
לדרג

כ-2,000 אנשים מאובחנים בשפעת החזירים בישראל, מתוכם 15 חולים קשים. כיצד ימומנו החיסונים? ח"כ אדטו מתריעה בפני מצב בו המימון ייעשה על חשבון תקציב סל התרופות

מאת: מערכת zap doctors

המגפה הקטלנית של שפעת החזירים ממשיכה וממשרד הבריאות נמסר כי כ-2,000 אנשים אובחנו כחולים במחלה, מתוכם 15 חולים קשים המאושפזים בבתי חולים.

משרד הבריאות הזמין חיסונים מחברת "סאנופי פסטר" הצרפתית וארגון הבריאות העולמי מעריך כי החיסונים יהיו מוכנים מספטמבר. ראש הממשלה החליט לקנות אופציות לחיסונים לכל תושבי ישראל ועדיין לא ברור כיצד ימומנו החיסונים.

מי מקור המימון לרכישת החיסונים?

"הסתרת מקור המימון לרכישת החיסונים מעלה את החשש כי ייפגע תקציב סל התרופות", אומרת ח"כ ד"ר רחל אדטו. "ערב נסיעתו של סגן שר הבריאות לארה"ב לשם השגת חיסונים, כיצד ייתכן שלא מציגים בפני הציבור תוכנית קונקרטית לרכישת חיסונים הכוללת את מקור המימון לחיסונים אלה? לנסיעה מסוג זו לא באים עם כיסים ריקים, ועולה החשש כי משרד האוצר עדיין מסתכל על תקציב סל התרופות כמקור מימון לרכישה הקרובה".

ח"כ אדטו מציינת כי "לא בכדי משרד האוצר נעדר מהדיון בתחילת שבוע שעבר בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, וממסיבת העיתונאים בסוף השבוע. הבטחתו של סגן השר שתקציב סל התרופות לא ייפגע, כבר אינה מספקת. כחברה לשעבר בוועדת סל התרופות המכירה היטב את המצוקות העומדות בפני חברי הוועדה שצריכים להחליט, בין היתר, אילו תרופות מצילות חיים לרכוש, אני מתריעה בפני מצב בו מימון החיסונים ייעשה על חשבון תקציב סל התרופות". לסיכום, היא אומרת כי "יש לתמוה האם העיכוב במינוי ועדת הסל קשור לעיכוב בהודעה על תקצוב רכישת החיסונים, ואם אכן יש קשר בין הדברים, יש מקום רב לדאגה".

בואו לדבר על זה בפורום שפעת החזירים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום