האם חיסון שפעת החזירים נחוץ?

(0)
לדרג

סקר חדש מגלה: 67% מרופאי המשפחה בישראל לא רואים צורך מיידי בהקצאת משאבים לחיסון שפעת החזירים, בעלות של 450 מיליון ש"ח

מאת: מערכת zap doctors

67% מרופאי המשפחה אינם רואים צורך מיידי, אם בכלל, בהקצאת משאבים לחיסון נגד שפעת החזירים. כך עולה מסקר חדש שבוצע בקרב 145 רופאי משפחה על ידי מכון המחקר של חברת מדיקל מדיה.

הוראתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשבוע שעבר למשרד הבריאות, לרכוש חיסונים כנגד שפעת החזירים עבור תושבי מדינת ישראל בעלות של 450 מיליון ש"ח עוררה הדים רבים בקרב קהל הרופאים.

אין כרגע חיסון יעיל

על-פי הסקר, מבין הרופאים שאינם רואים צורך בהקצאת משאבים מיידית לחיסון, 39% לא חושבים כי רצוי להשקיע את התקציב בחיסון. לטענתם את המשאבים רצוי להשקיע בנושאים אחרים בבריאות, כיוון שאין כרגע חיסון יעיל וגם לא ברור אם יהיה כזה. ואילו 28% מרופאי המשפחה מאמינים כי הדיון בנושא אינו רלוונטי כרגע, ויש לדחותו לפחות בחודשיים, עת יתבהרו תוצאות בדיקות החיסונים המפותחים בימים אלו.

הסקר מראה כי ישנם רופאים המצדדים ברכישת החיסון: 27% מרופאי המשפחה שנשאלו בסקר, גרסו כי הצדק עם נתניהו, ויש להקצות משאבים לחיסון ולרכוש אותו, גם אם כרגע לא ידוע טיבו. 6% נוספים אף חשו כי יש להקצות יותר מהסכום שנקב נתניהו, משום שאינם מאמינים בחיסון פרטני לנגיף שפעת החזירים, והם חושבים כי יש להיערך לחיסון כלל האוכלוסייה בחיסון השפעת הכללי.

בואו לדבר על זה בפורום שפעת החזירים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום