תזונה נכונה לתינוקות

(0)
לדרג

צרכנות רפואית: מזונות הגמילה טומנים בחובם מגוון רחב של טעמים והרגלי אכילה חדשים עבור התינוק. עם מה מתחילים ועל מה חשוב להקפיד?

מאת: מערכת zap doctors

כאשר תינוקך יגלה סקרנות גדולה למיני מזונות ויתנסה בפעם הראשונה במאכלים חדשים, חשוב מאוד להקפיד על איכות המזון ועל טיפוח הרגלי אכילה נכונים, אשר ילוו את ילדך לשנים הבאות.

הנחיות משרד הבריאות העדכניות, אשר פורסמו במאי 2009 מדגישות את החשיבות שבחשיפה לטעימות מזון משלים: 1-2 כפיות עד פעמיים ביום בין הגילאים 4-6 חודשים,
כאשר לקראת גיל חצי שנה ניתן להגיע לארוחה מלאה המורכבת ממזון משלים בלבד.

חשיפה לסוגי מזונות חדשים

"לתינוק הבריא ניתן להתחיל להציע מזונות מוצקים סביב גיל 4 חודשים ואילך" מציינת אורלי פיינה, דיאטנית קלינית והמנהלת המדעית של מעבדות מטרנה. "בשלב הראשון, כדאי להוסיף פרי או ירק מרוסק בנפרד ולהתחיל במתן כמויות קטנות, על מנת להתרשם מתגובת התינוק כלפי המזון החדש. את המזון יש לבשל היטב, כיוון שתהליך החימום מפחית את הסיכוי שאותו מזון ייצור אלרגיה. כדאי לעקוב מקרוב אחר תגובת התינוק. מומלץ לחשוף את התינוק בכל פעם למזון אחד חדש, בכמויות קטנות, ולאחר יומיים שלושה להוסיף מרכיב נוסף".

פיינה ממליצה לא לתבל את המזון: "חשוב שילדכם ילמד להכיר את הטעם הטבעי של המזונות. רק לאחר שילדכם טעם מגוון גדול של ירקות והתרגל אליהם, אפשר להוסיף מרכיב חלבוני לארוחה - עוף, הודו, בקר, טופו או קטניות". בגיל שמונה חודשים תינוק יכול לאכול שתי ארוחות ביום שהן על בסיס מזונות גמילה.

חשוב לציין כי על פי הנחיות משרד הבריאות, בתקופת המעבר למזונות מוצקים, חשוב שהתינוק ימשיך לקבל כמות מספקת של חלב אם או תרכובת מזון לתינוקות.

^^הסדר המומלץ להכנסת מזונות מוצקים לתפריט:^^

1. דייסות - כדאי להתחיל עם דייסות ללא גלוטן, כדוגמת אורז וקורנפלור, ובהמשך לעבור לדייסת דגנים.

2. הוסיפו לתפריט פרי או ירק במרקם מחיתי (מרוסק) ושלבו פסטה רכה.

3. לא מומלץ להתחיל בפירות טרופים מחשש לאלרגניות.

4. הכינו תערובת במרקם מחיתי, המורכבת ממספר פירות או ירקות יחד, רק לאחר שניסיתם כל פרי וירק בנפרד.

5. לקראת סוף התקופה (סביב גיל שבעה-שמונה חודשים) הוסיפו מזון חלבוני כמו עוף, בשר, קטניות (שעועית/אפונה/עדשים) או טופו מבושלים היטב ובמרקם מחיתי, בשילוב המזונות שהתינוק כבר נחשף אליהם, כמו מחית ירקות, פסטה ואורז.

6. בגיל זה ילדים בדרך-כלל אוכלים ירקות מרוסקים או מרקים מסוגים שונים, להם ניתן להוסיף את הפסטה כתוספת של פחמימה מורכבת.

אמהות רבות אשר מלוות את ילדיהם בשלבים הראשונים של מזונות הגמילה ובכניסה לעולם המזונות המוצקים, מגלות שלא פשוט למצוא מזון המכיל פחמימות ובנוסף, עונה על שלוש דרישות בסיסיות: בריא, מזין וטעים. במיוחד עבור שלבים אלה, פיתחו מומחי מטרנה את סדרת "פסטה מאמי" - פסטה לתינוקות ופעוטות המותאמת מבחינה תזונתית והתפתחותית לשלבי הגדילה השונים ומעניקה לתינוק ולהוריו מענה שלא היה קיים קודם לכן: פחמימה בריאה, מזינה וטעימה.

הסדרה כוללת מגוון של מוצרי פסטה מועשרים לתינוקות ופעוטות ומותאמים בגודל, בצורה, במרקם ובהרכב תזונתי. הפסטה מכילה וויטמינים ומינרלים החיוניים להתפתחות תקינה. כל מוצרי הסדרה עשויים מקמח חיטה רכה הקלה לעיכול, מועשרים בברזל, סידן וויטמינים ואינם כוללים, צבעי מאכל, חומרים משמרים, תוספת מלח או סוכר.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום