מוות ראשון משפעת החזירים בארץ

(0)
לדרג

מקרה מוות ראשון בארץ כתוצאה מהנגיף הקטלני - בביה"ח יוספטל באילת. ד"ר הלפרין: "מכיוון שצפויים להידבק בארץ עוד אלפי חולים, סביר שיהיו עוד מקרי תמותה"

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות הודיע היום כי שמעון עזרן, תושב אילת בן 35 שנפטר בסוף השבוע בבית החולים יוספטל באילת, מת כתוצאה מנגיף שפעת החזירים. זהו מקרה התמותה הראשון בארץ של מוות כתוצאה מהנגיף.

עד כה אובחנו בישראל כ-1,500 מקרים של שפעת החזירים. מכיוון שמצבם של רוב החולים היה קל, משרד הבריאות העביר את הטיפול בהם מבתי החולים לקופות החולים ועדכן את הרופאים להתייחס לשפעת החזירים כשפעת רגילה.

"סביר שיהיו עוד מקרי מוות"

"מדיווחים עולה כי ישנם ברחבי העולם למעלה מ-100 אלף מקרים של הידבקות בנגיף שפעת החזירים", אומר ד"ר אפרים הלפרין, מנהל פורום שפעת החזירים בדוקטורס. "סביר שיהיו עוד מיליוני חולים בעולם. עד כה על כל 200 מקרי הידבקות יש מקרה מוות אחד. ואילו בארץ אובחנו כ-1,500 חולים בשפעת החזירים ולכן מקרה המוות אינו מפתיע והוא אף נמוך מהסטטיסטיקה בעולם. מכיוון שצפויים להידבק בארץ עוד אלפי חולים, סביר שיהיו עוד מקרי מוות".

ד"ר הלפרין מציין, כי "ברוב החולים בעלי גורמי סיכון לפתח סיבוכים כתוצאה מהנגיף, ניתן לטפל באמצעות טיפול אנטי שפעתי (טמיפלו)". יש לציין כי קבוצות הסיכון הן: חולים במחלות בדרכי הנשימה, חולים הסובלים מדיכוי של המערכת החיסונית, חולי לב ונשים הרות. לדברי ד"ר הלפרין, "גם אם יש רק חשד שחולה מקבוצת הסיכון נדבק בנגיף, הוא מקבל את הטיפול הנדרש על מנת למנוע סיבוכים. הסיבוך השכיח ביותר הוא דלקת ריאות, מכיוון שרקמת הריאות פגיעה וכתוצאה מכך חיידקים יכולים לחדור אליה. במקרה כזה הטיפול בבית החולים כולל מתן אנטיביוטיקה והנשמה".

בואו לדבר על זה בפורום שפעת החזירים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום