דיאליזה בלילה

(0)
לדרג

חדש בצרכנות: טיפול דיאליזה בשעות הלילה במרכז הרפואי ת"א. כך החולים יוכלו לקבל את הטיפול תוך כדי שינה ולנהל אורח חיים רגיל

מאת: מערכת zap doctors

במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב) קיים שירות יחיד מסוגו בארץ - דיאליזה בשעות בלילה. הנהלת המרכז הרפואי תל-אביב חתומה על הסכם עם כל קופות החולים. בעקבות ההסכם, כל מי שזקוק לדיאליזה ומעוניין לעבור את הטיפול בשעות הלילה (וכמובן גם בשעות הבוקר) יוכל לקבל הפנייה מקופת החולים בה הוא חבר ולהגיע למרכז הרפואי.

הטיפול בהמודיאליזה הינו טיפול מציל חיים וחיוני אך מקשה על קיום אורח חיים רגיל. מרבית המטופלים נאלצים לעזוב את מקום עבודתם ומתקשים לנהל שגרת חיים יציבה. במטרה להקל על מצוקה זו, פתחה המחלקה הנפרולוגית במרכז הרפואי תל- אביב חדרים נפרדים להמודיאליזת לילה, כך שאנשים יוכלו לקבל את הטיפול תוך כדי שינה, בפיקוח צוות רפואי, ללא שיבוש שגרת יומם ועבודתם; וזאת מתוך רצון לסייע להם לנהל אורח חיים רגיל לצד מחלתם, דבר שעד היום נמנע מהם.

לדברי ד"ר דורון שוורץ, מנהל המחלקה הנפרולוגית, "המודיאליזת הלילה תאפשר לאנשים המעוניינים בכך לא רק להמשיך את אורח חייהם הפעיל והאינטנסיבי, ולקבל את טיפול ההמודיאליזה תוך כדי שינה במיטה במחלקה, אלא נמצא כי טיפול לילי שנמשך כ-6-8 שעות הינו יעיל יותר. מניסיון שנצבר במכון דיאליזה הפועל בצרפת ומאפשר דיאליזת לילה עולה כי חולים שקיבלו המודיאליזת לילה השתמשו בפחות תרופות לאיזון מצבם מחולים שקיבלו דיאליזת יום".

ההמודיאליזה מתפקדת ככליה מלאכותית, האחראית על סינון ופינוי הרעלים מהדם והוצאת הנוזלים באנשים הסובלים מאי ספיקת כליות על רקע מחלות שונות. במסגרת טיפול ההמודיאליזה, מחובר החולה למכונה במשך מספר שעות, שלוש פעמים בשבוע, על מנת שמכשיר זה יבצע את פעולת הכליות לניקוי הדם וסילוק חומרי הפסולת והרעלים מן הגוף.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום