בכירי בריאות הנפש במאבק על ער"ן

(0)
לדרג

סוף הדרך? כ-100 מבכירי בריאות הנפש והרווחה בישראל מתריעים מפני סגירת ער"ן וקוראים לכנסת לתמוך בהמשך פעילות הארגון

מאת: מערכת zap doctors

ארגון ער"ן במאבק כנגד הסגירה וכעת מצטרפים למאבק כ-100 מבכירי בריאות הנפש והרווחה, אשר חתמו על עצומה ובה הם קוראים לכנסת ישראל לתמוך בהמשך פעילות ער"ן ולמנוע את סגירת הארגון.

בין החותמים: פרופ' אסא כשר, ד"ר יורם בלשר- יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, פרופ' משה קוטלר - יו"ר המועצה הלאומית לבריאות הנפש, פרופ' זאב קפלן - יו"ר איגוד הפסיכיאטריה בישראל, פרופ' מתתיהו ברקוביץ' - יו"ר איגוד רופאי ילדים, פרופ' וינקר שלמה - יו"ר איגוד רופאי המשפחה בישראל, מר יצחק פרי - יו"ר ארגון העו"ס בישראל, פרופ' צבי זמשלני - מנהל ביה"ח גהה, ד"ר שמואל קרון - מנהל ביה"ח "שלוותה", ד"ר ברוך יהודה - מנהל ביה"ח אברבאנל ועוד רבים אחרים.

החתומים על העצומה מכריזים כי סגירת ער"ן תביא לפגיעה במאות אלפי פונים בשנה הנתונים בלחץ נפשי ובמצוקות אישיות כתוצאה מאבטלה, מלחמה, מוות פתאומי, התעללות ואלימות ובעיות בין אישיות ומשפחתיות. וכן תביא להפקרתם של מאות ישראלים בשנה הפונים לער"ן במהלך ניסיון אובדני, אשר חייהם ניצלים על-ידי מתנדבי ער"ן פעם אחר פעם.

חלופה לשירותי הרווחה

התקציב השנתי של ער"ן הוא כ-10 מיליון ש"ח. כתוצאה מהמשבר הכלכלי, והפסקת התרומות מחו"ל נפגע הארגון אנושות, והוא עומד על סף סגירה. הארגון זקוק לסיוע חירום מיידי בסך של כ-2.5 מיליון ש"ח ותקציב ממשלתי קבוע של 5 מיליון ש"ח נוספים לשנה, בכדי שיוכל להמשיך ולספק את שירותיו לציבור הישראלי.

מיטב מאנשי בריאות הנפש והרווחה החתומים על העצומה מעידים, כי המתקשרים פונים לער"ן כחלופה לשירותים העמוסים של מערכת הבריאות ומערכת הרווחה. כך יוצא כי השרות שהארגון מעניק לציבור הרחב מהווה חיסכון של מיליוני שקלים למדינת ישראל בשנה.

"אנשי בריאות הנפש והרווחה מבינים כי ער"ן מהווה נדבך חשוב וקריטי במערך התמיכה הנפשית בתושבי ישראל", אומר דניאל גינסברג, יו"ר ארגון ער"ן. "צעדי המחאה שאנו נאלצים לעשות מבטאים את המצב החמור שאליו נקלענו. אנו מעניקים שירות בהתנדבות למאות אלפי פונים מדי שנה ואם לא נקבל סיוע דחוף - ניאלץ להפסיק פעילות זו".

גינסברג מוסיף, כי "בשנה האחרונה התקבלו בער"ן 800 איומי התאבדות ממשיים ויותר מ-3,000 שיחות בעלות רקע אובדני. מעל 2,000 אנשים פנו והתלוננו גם על מצבי ניצול והתעללות פיזית או מינית. אנחנו חייבים להמשיך את המאמצים להצלת נפשות בישראל, אך לא נוכל להתקיים בלי תמיכה ממשלתית\ציבורית".

בואו לדבר על זה בפורום שווה לכל נפש.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום