'קבלת תרומת ביצית בארץ - הכרחית'

(0)
לדרג

כך אומר ד"ר איליה בר, ומוסיף: "מדיניות האיסור על תרומת ביצית בישראל דוחקת את הנזקקות לתרומות לפנות לתורמות בחו"ל. על ממשלת ישראל לשנות את החקיקה"

מאת: מערכת zap doctors

הבוקר (ב') נודע כי 30 ישראלים נעצרו במרפאת פוריות ברומניה בחשד כי סחרו בביציות. החוק בארץ אינו מאפשר לנשים לתרום ביציות ולכן הן נוסעות למדינות שונות בעולם, על-מנת לעבור את התהליך. החוק הקיים מאפשר קבלת תרומות ביציות בארץ אך ורק מנשים שנמצאות בעצמן בטיפולי הפריה חוץ גופית. מטבע הדברים, אישה שנמצאת בטיפולים עסוקה כל כולה בעצמה ובהשגת ההריון ואין שעתה פנויה לתת תרומות לאחרות.

לחסוך את הנסיעה לחו"ל

"המדיניות האוסרת באופן מעשי על תרומת ביצית בישראל גורמת לכך שהמוצא היחיד לנשים הנזקקות לתרומות היא לפנות לתורמות בחו"ל", כך אומר יו"ר המרכז הרפואי לפוריות, ד"ר איליה בר. לדבריו, "יש אינספור מקרים בהם נשים יכולות לקבל תרומת ביצית מבת משפחה או ידידה, דבר שהן יחושו איתו הרבה יותר בנוח מאשר תרומה של אישה שאינה מוכרת להם, אולם החוק מונע מבעדן לעשות זאת".

ד"ר בר אומר, כי "על ממשלת ישראל לשנות את החקיקה ולאפשר לנשים לקבל תרומות ביצית בישראל ואף להכליל זאת בסל הבריאות, בדומה לטיפולי הפריה חוץ גופית. כך יחסכו הזוגות, שנמצאים גם כך במצב שאינו פשוט, הוצאות רבות שכרוכות בקבלת התרומה בחו"ל ונסיעה מיותרת שמרחיקה אותם מביתם ובני משפחותיהם. הסדרת הנושא תחסוך ממדינת ישראל מבוכה בינלאומית, כפי שאירע במרפאת הפוריות ברומניה".

בואו לדבר על זה בפורום פורום תרומת ביציות והפריה חוץ גופית (IVF).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום