התמודדות עם השמנת ילדים

(0)
לדרג

טיפ להורים: הילד סובל מהשמנת יתר? הקפדה על אורח חיים בריא ושמירה על תזונה נכונה ימנעו את התופעה

מאת: מערכת zap doctors

דיאטות בדרך כלל תורמות להרזיה מסוימת בטווח הקצר, אך תחושות הרעב והקיפוח שמלוות אותן גורמות ברוב המקרים לאכילת יתר, להשמנה חוזרת ואף להפרעות אכילה. לאחרונה התפתחו בעולם גישות חדשות ובריאות יותר לגוף ולנפש, המסייעות להתמודדות עם ההשמנה בקרב מבוגרים וילדים.

להלן טיפים המסייעים להתמודדות יומיומית עם תופעת ההשמנה בקרב ילדים:

1. במקום להתבסס על תפריטים וחוקים נוקשים, המנסים להוות גבולות חיצוניים לאכילה, עזרו לילדכם לפתח גבולות פנימיים לאכילה, גבולות שיתבססו על אותות הרעב והשובע הפנימיים של הגוף. לשם כך מומלץ לאמן את הילד מגיל אפס לאכול מתוך רעב פיזי.

2. הרגילו אותו מגיל צעיר לחוש את נקודת השובע שלו בעצמו. אל תיכנסו לטריטוריה שלו על-ידי שידולו לאכול מעבר לנקודת השובע שלו, או להפסיק לאכול לפני שהגיע אליה.

3. עזרו לילדכם לזהות ולהיענות לאותות הרעב הפנימיים שלו ולהבחין האם זה רעב לאוכל או שמדובר בצרכים רגשיים אחרים (שעמום ועוד), שאותם יש למלא בדרכים אחרות.

4. כשמדובר ברעב פיזי, עזרו לו לזהות מה רצונו לאכול: סוג, מרקם, טמפרטורה, טעם, כך שיהיה שבע ומסופק.

5. אל תשתמשו באוכל כאמצעי להבעת רגש או למתן חיזוקים.

6. כאמור, התפקיד המרכזי של האוכל צריך להיות סיפוק צרכים פיזיים של רעב בלבד (אכילה פונקציונלית), אם כי מדי פעם יש לאפשר גם לאכילה מסיבות אחרות, כמו הנאה או בילוי.

7. לעתים יש לאכילת יתר ולהשמנה שורשים רגשיים. במצבים אלו יש להתייעץ עם הגורמים המטפלים המתאימים.

8. הציעו לילד במהלך היום, באופן מתוכנן ומאורגן, מגוון מאכלים טעימים ובריאים. דגני בוקר הינם דוגמה למזון דל בשומן ומופחת בסוכר שילדים ישמחו לאכול.

9. זהו ביחד עם ילדכם את שעות הרעב העיקריות שלו ואת שעות הרעב הקל בארוחות הביניים. מענה מסודר לצורכי הרעב, שראשיתו בארוחת בוקר שתספק את האנרגיה הדרושה לפעילות היומיום יסייע לריכוז, ליכולת למידה ולתפקוד אופטימליים ולמניעת אכילת יתר.

10. הציעו לילדכם מגוון מאכלים המבוססים על ירקות בכל הארוחות העיקריות.

11. ילדים, כמו מבוגרים, אוכלים לרוב כשהם חשופים למזון. הקטנת החשיפה למזון בכלל, ולמזון עתיר קלוריות בפרט, למשל בין הארוחות, תגרום להקטנת כמות המזון, מבלי ליצור תחושות של חסך.

12. השתדלו להוות דוגמא לאכילה בריאה, מהנה ובעיקרה פונקציונאלית.

13. עודדו את ילדכם לאורח חיים פעיל ואקטיבי. השתדלו לרשום את הילד מגיל צעיר ככל האפשר לחוגי ספורט/שחיה/ריקוד.

14. עסקו בפעילות גופנית בעצמכם, ובכך הוו דוגמא לילדכם.

הטיפים באדיבות מומחי חברת קלוגס.

בואו לדבר על זה בפורום הרזיה ללא דיאטה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום