גלולות: לשיפור ההנאה המינית

(0)
לדרג

מחקר מוכיח: שביעות הרצון מפעילות מינית גבוהה יותר כאשר נשים נוטלות גלולת יסמין למניעת הריון. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

הגלולות הן אמצעי המניעה הנפוץ ביותר באירופה וגם בישראל בקרב נשים עד גיל 40. שיעור השימוש באמצעי מניעה תלוי בן היתר בסוג ובשכיחות תופעות הלוואי המיוחסות לגלולה. מחקרים מראים כי החשש העיקרי של נשים הוא בנוגע לדימומים בין ויסתיים ובנוגע לעלייה במשקל. וכן נמצא כי בין היתר קיים חשש גם בנוגע לשינויים במצב הרוח והליבידו.

למרות שלא הוכח מהי השפעת הסטרואידים על החשק והמוטיבציה המינית, מחקרים מראים כי נשים המשתמשות בגלולות פעילות יותר מבחינה מינית והנאתן המינית גבוהה יותר. במחקר שהתפרסם ב- contraception (72) 2005 נבחנו השינויים, אם בכלל, בהתנהגות המינית של נשים שמשתמשות בגלולה יסמין.

במחקר השתתפו 80 נשים בגילאים 19-31, פעילות מינית, בעלות מחזורים וביוצים סדירים. כל הנשים החלו ליטול גלולות לראשונה בחייהן. התנהגותן המינית נבדקה באמצעות שאלון לפני התחלת השימוש בגלולה וכן כעבור 3, 6 ו-9 חודשים.

על פי דיווחי הנשים, ההנאה המינית, תדירות האורגזמות ושביעות הרצון מהפעילות המינית היתה גבוהה יותר בכל שלב בזמן נטילת הגלולות בהשוואה למצב ההתחלתי. העוררות המינית ותדירות קיום יחסי המין היו גבוהות יותר במחזור השישי והתשיעי של נטילת הגלולות. כמו כן נשים דיווחו על הפחתת הכאב בזמן קיום יחסי מין בעת נטילת הגלולות. התשוקה המינית במהלך נטילת הגלולות היתה ללא שינוי.

תופעות לוואי

במהלך השנים פותחו גלולות בעלות מינון אסטרוגני נמוך יותר ובעלות פרוגסטינים חדישים יותר. הורדת המינון מתוך מחשבה על הפחתת שכיחות תופעות הלוואי המיוחסות לאסטרוגן גרמה בסופו של דבר לשכיחות גבוהה יותר של דימומים והכתמות במהלך החודש ובשל כך להיענות מופחתת של הנשים לשימוש בגלולות. בנוסף לכך מינון אסטרוגני נמוך יכול לגרום ליובש בנרתיק, תופעה שפוגעת בהנאה המינית ובעוררות המינית.

מחקרים שנעשו לאחרונה עם גלולות המינון האולטרא נמוך התייחסו רק ליעילות במניעת הריון מבלי לתת את הדעת ברצינות לתופעות לוואי, כגון שינויים במצב הרוח ובהתנהגות המינית, שנובעים מהשימוש בגלולה.

הגלולות יוצרו על מנת שנשים יוכלו להמשיך ולחיות את חייהן המיניים ללא חשש מהריון לא רצוי. הדרוספירנון שביסמין שדומה לפרוגסטרון הטבעי, בעל פעילות אנטיאנדרוגנית ואנטימינרלוקורטיקואידית ואינו משפיע על החשק המיני. כמו כן, מינון אסטרוגני של 30 מק"ג גורם לרטיבות רבה יותר בנרתיק, דבר המפחית את הכאב בעת קיום יחסי מין ומגביר את העוררות המינית ובסופו של דבר יכול לגרום לעלייה בביצועים המיניים.

עליה בחשק המיני

"אחת הבעיות שאנו צופים עם לקיחת גלולות ככלל זה ירידה בחשק המיני המשוערת בכ-10% מהנשים", אומרת ד"ר ליאורה אברמוב, גינקולוגית, מנהלת המרפאה לטיפול מיני בביה"ח ליולדות ליס במרכז הרפואי ת"א. "אבל מאידך, נשים שלוקחות גלולות יכולות להרגע מבחינת הכניסה להריון לא רצוי, מכיוון שהן מרגישות משוחררות יותר מבחינה מינית. הוכח בעבודות שונות שנשים הנוטלות גלולות יותר יוזמות יחסי מין ויותר פעילות מינית. אחת מפריצות הדרך בשחרור האישה היה המצאת הגלולה בשנות הששים ומאז אנו מוצאים נשים הבטוחות בעצמן ובמיניותן. בעבודה של קארוזו על היסמין נמצא גם ירידה בכאבים בזמן קיום יחסי מין ועליה בשביעות הרצון, לכן בדיווחים המדברים על עליה בחשק הרי שמקורו הינו פסיכולוגי בעיקר אך גם פיזיולוגי".

לגבי תופעות לוואי שקיימות בגלולות בשוק, ד"ר אברמוב אומרת כי "המגמה בעבר הייתה לרדת ברמות האסטרוגן למינימום מתוך מחשבה להקטין את תופעות הלוואי ועדיין למנוע הריון. אולם, מחשבה זו מוטעת ביסודה שכן יצרנו תופעות לוואי חדשות הנובעות מחסר אסטרוגני - דימומים בין וסתיים וכאבים בזמן יחסי מין הנובעים מיובש נרתיקי. ברור שנשים שסובלות מדימומים בין וסתיים פחות תקיימנה יחסי מין והדבר הינו טורדני במיוחד באוכלוסיה דתית שומרת נידה".

ד"ר אברמוב מציינת כי "אחד היתרונות של יסמין הוא שרמות האסטרוגן שלה מספיקות לשמור על לחות ורטיבות של רירית הנרתיק והוסטיבולום ולכן היא לא פוגעת בתפקוד המיני אלא להפך. לפי העבודה של קארוזו, יסמין מעלה את הרטיבות הנרתיקית, מעלה את ההנאה המינית ואת היכולת להגיע לאורגזמה".

הדרוספירנון שביסמין דומה לפרוגסטרון הטבעי, המונע תופעות כגון: שיעור יתר, אקנה וכו'. כמו כן , הוא מונע צבירת נוזלים ובכך אינו משפיע על החשק המיני. מינון אסטרוגני של 30 מק"ג גורם לרטיבות רבה יותר בנרתיק, דבר המפחית את הכאב בעת קיום יחסי מין ומגביר את העוררות המינית ובסופו של דבר יכול לגרום לעלייה בביצועים המיניים.

בואו לדבר על זה בפורום גלולות ואמצעי מניעה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום