שני מקרים קשים של שפעת החזירים

(0)
לדרג

גבר בן 22 ויולדת בת 25 נדבקו בנגיף ומונשמים ביחידה לטיפול נמרץ. היולדת עברה ניתוח קיסרי והעובר נולד בריא. ד"ר גרוטו: "המחלה עלולה לגרום למקרי תמותה"

מאת: מערכת zap doctors

שני אנשים נוספים נדבקו בשפעת החזירים ואושפזו במצב קשה: הראשון הוא חולה סיעודי, גבר בן 22, המונשם ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה הר הצופים. חולה נוספת היא אישה בת 25 שהגיעה לבית החולים אסף-הרופא בהריון מתקדם בשבוע 36. עקב מצבה הצוות הרפואי של בית החולים החליט לילד אותה בניתוח קיסרי והתינוק נולד בריא.

כפי שפורסם בדוקטורס, לפני שלושה ימים אושפזה אישה ביחידה לטיפול נמרץ בביה"ח איכילוב עקב סיבוך משפעת החזירים. מביה"ח נמסר היום כי מצבה ללא שינוי - קשה ויציב.

"לצערנו ככל שהמחלה מתפשטת יותר, צפויים מקרים קשים ואף עלולים להיות מקרי תמותה, כפי שקורה ברחבי העולם", אומר לדוקטורס ד"ר איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות. "החולים המאושפזים כרגע בבתי החולים היו בקבוצות סיכון - הריון נחשב לקבוצת סיכון ושני החולים הנוספים סבלו ממחלות כרוניות". לדבריו, לאנשים הנמצאים בקבוצות סיכון ישנה סכנה להתפתחות סיבוכים בעקבות שפעת החזירים. אנשים צעירים ובריאים צריכים להגיע לרופא במקרה של שפעת, רק אם המחלה מתמשכת או מסתבכת".

אין מספיק ידע על המחלה

ד"ר גרוטו מציין, כי "החולים ששוהים כרגע בבתי החולים מקבלים טיפול תומך הכולל: הנשמה, מעקב לחץ דם ובמידת הצורך תרופות להעלאת לחץ דם. בנוסף הם מקבלים תרופת טמיפלו (חיסון נגד שפעת). כרגע אי אפשר לדעת מתי ישתפר מצבם".

כאמור, היולדת ילדה בניתוח קיסרי וכרגע היא מונשמת. לגבי בריאותו של העובר, ד"ר גרוטו אומר כי "אין מספיק ידע על הנגיף כדי לדעת האם שפעת החזירים של האם השפיעה על העובר. ההנחה היא שהמחלה לא אמורה להגיע לעובר. ליתר ביטחון התינוק קיבל טיפול מניעתי של תרופת טמיפלו".

לסיכום, ד"ר גרטו מדגיש כי "המחלה לא נעלמה ובמקרים מסויימים היא יכולה לגרום למקרים קשים, ולכן צריך להיות ערניים. לאנשים בקבוצות סיכון, חשוב להקפיד על טיפול מתאים".

בואו לדבר על זה בפורום שפעת החזירים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום