ניתוחים פלסטיים בגיל השלישי - מה נפוץ?

(0)
לדרג

מבוגרים רבים שפונים לטיפולים אסתטיים מעידים שהם מרגישים צעירים מכפי גילם ורוצים להיראות בהתאם. טיפולים עדינים וחלקיים ממלאים את הצורך הזה

מאת: ~~ד"ר דין עד אל ~~

מסביב לעולם ובישראל עולה מספר הגברים והנשים בני הגיל השלישי הפונים לביצוע ניתוחים קוסמטיים. באופן כללי יש שני סגנונות של ניתוחים פלסטיים: ניתוחים "משני צורה", כגון ניתוחי אף והגדלות שדיים; וניתוחים "משמרי גיל", שביניהם ניתן למנות מתיחת פנים, ניתוחי עפעפיים והרמות שדיים למיניהן. באופן טבעי, הניתוחים בגיל השלישי באים לתקן את פגעי הזמן מבלי לשנות את הצורה.

ניתוח חלקי

בגיל הזהב מרבית הלקוחות יעדיפו להסתפק במתיחות פנים, עפעפיים וקילופי עור עדינים, אם כי נראים גם כאלה שרוצים שינוי דרמטי ומבקשים לשפר את מראה החזה והבטן. נשים מבוגרות נוטות לבצע ניתוח פלסטי בכדי לתקן את השפעות הגיל, הכוללות ירידה באיכות העור ורפיון של הרקמות בפנים, בעיקר סביב העיניים, בלחיים, קו הלסת, סביב הפה ובצוואר.

מלבד העובדה ששינויים אלו גורמים לנו להיראות מבוגרים יותר, הם גם מקנים לפנים מאפיינים מסוימים, לאו דווקא חיוביים. גבות נמוכות וקמטים בין הגבות גורמות למראה "כועס". עפעפיים נפולים ושקיות מתחת לעיניים משווים מראה "עייף", צניחה של צידי הפה והלחיים מעניקה לפנים מראה "עצוב". שיפור הפנים בגיל הזה, לא רק שמקנה לפנים מראה צעיר יותר, אלא גם משפר את הבעתם ואת החיות הנובעת מהם.

הפחד הגדול ביותר של נשים בגיל זה הוא שהפנים ייראו "עשויות מדי" או "מתוחות מדי". אי לכך אנו רואים בשנים האחרונות מגמה חדשה בקרב בני הגיל השלישי למתיחות פנים חלקיות. מתיחות אלו מאופיינות במהלך קל, חזרה מהירה לחיי היום יום ותוצאות טבעיות. כתוצאה מכך, בתקופה האחרונה ישנה היענות גדולה יותר של נשים מבוגרות לעשות מתיחות פנים.

כיום יש שיטות לניתוחי פנים חלקיים, כשהכוונה לניתוחי פנים בחתכים קטנים. הניתוח מתבצע בהפרדת רקמות קטנה יותר, ועיקר המתיחה נעשית על הרקמות התומכות של הפנים ולא על העור עצמו.

טיפולים אסתטיים קלים הם מושלמים לגיל השלישי, מכיוון שהם מבוצעים במרפאה, ללא צורך באשפוז, ועם חזרה מיידית לחיים הרגילים. בנוסף לפרוצדורה החלקית, ניתן לעשות השלמות באמצעות הזרקות בוטוקס המתאימות לקמטים סביב העיניים, בין הגבות ובמצח. חומרי המילוי מתאימים לקמטים בצידי האף והפה ומעל לשפה העליונה. מבין חומרי המילוי, החומר הבטוח ביותר הוא חומצה היאלורונית, ואי לכך הוא מתאים מאוד לגיל השלישי.

להשגת מראה צעיר ניתן גם לבצע קילופי עור עדינים המבוצעים בעזרת תכשירים הניתנים על ידי הרופא בהתאמה אישית. טיפולים אלה מבוקשים בקרב הגיל השלישי והם באים לרענן את מראה העור ולתת לו חיות, ללא תופעות לוואי .

הנפש נשארת צעירה

אנשים בריאים בגיל השלישי יכולים לעבור כמעט את כל הניתוחים שצעירים יכולים לעבור. יחד עם זאת, מובן שצריך לבדוק כל מקרה לגופו. ניתן להתאים טיפולים קוסמטיים גם למטופלים בגיל הזהב שיש להם בעיות רפואיות ועדיין רוצים להיראות טוב.

ישנם, אמנם, מצבים שבהם הרופא יאלץ לאכזב את המטופל, שהרי לא נסכן אף אחד בניתוח משמעותי, אם יש בעיות בריאות המפריעות להחלמה.

אחוז הנשים בגיל השלישי הפונות לניתוח הוא גבוה יותר מאחוז הגברים, אך בהחלט ניכרת מגמת עלייה בקרב אוכלוסיית הגברים בגיל השלישי המבקשים לעבור ניתוח כזה. כל זאת כחלק מנטייה גוברת בקרב גברים לראות בשיפור המראה באמצעים קוסמטיים דבר לגיטימי ואפילו נחוץ. הזמן עובר מהר, אנו מוצאים את עצמנו בגיל 70 כשהנפש נשארת צעירה, ורק הגוף משתנה. חשוב שתהיה לגיטימציה והרגשה שאפשר.

חשוב שנרגיש שזה בסדר לשאוף להיראות טוב, בכל גיל, כל עוד מקפידים על מראה טבעי. רוב הנשים שבוחרות להילחם בשיני הזמן, טוענות כי הן חשות צעירות יותר ממה שהן נראות, ושהן היו רוצות להיראות כפי שהן מרגישות.

נקודה מעניינת נוספת היא, שבגיל השלישי ישנם הרבה אירועים שחשובים לנו, או אירועים שבהם אנו פוגשים בני משפחה או חברים שהכירו אותנו כשהיינו צעירים. די אם נזכיר חתונות של הילדים, חתונת זהב שלנו, יום הולדת 70 או פגישת מחזור.

תמיד נשאף שאלו שהכירו אותנו בצעירותנו יראו אותנו במיטבנו. הרבה טיפולים אסתטיים בגיל השלישי, קטנים כגדולים, נועדו לרענן ולחדש אותנו לקראת אירועים שכאלה.

ד"ר דין עד אל הוא מומחה בכירורגיה פלסטית, המנהל הרפואי של רשת "כללית אסתטיקה" וראש המחלקה לכירורגיה פלסטית ויחידת הכוויות במרכז הרפואי רבין.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום כירורגיה פלסטית ואסתטית
פורום מילוי קמטים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום