בקרוב: אחיות יחתמו על מרשמים

(0)
לדרג

ועדת העבודה הרווחה והבריאות אישרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק הקובעת: אחיות עם ותק של חמש שנים יוכלו לחתום על מרשם תרופתי

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד) אישרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק מהפכנית הקובעת כי, לראשונה בישראל, אחיות מוסמכות יכולות בסייגים מיוחדים לחתום על מרשם.

הצעת החוק קובעת כי אח או אחות מוסמכים שהם בעלי ותק של חמש שנים לפחות, וקיבלו אישור מיוחד מידי מנהל או רופא שממלא תפקיד ניהולי בקופת חולים, מוסמכים לחתום על מרשם תרופתי. החוק קובע עוד כי המרשם יינתן רק לחולה הנזקק לטיפול כרוני וטיפול המשכי.

"מהפכה בטיפול בחולים כרוניים"

ח"כ אורלי לוי אבקסיס ייצגה בדיונים את המטופלים הכרוניים ובירכה על אישור החוק. "לצערי בפריפריה יש מחסור ברופאים, דבר המקשה מאוד על מטופלים כרוניים ולעיתים הם נדרשים לעבור מסכת ייסורים ולבלות שעות בקופת החולים, על מנת לחדש מרשמים שאמורים להקל על סבלם. הצעת החוק באה לפתור את מצוקתם", היא אמרה.

ח"כ רחל אדטו, רופאת נשים כ-30 שנה, התנגדה להצעת החוק ואמרה: "חוק ההסדרים אינו המקום להכריע סוגיה בריאותית ומקצועית מסוג זה. ראוי היה להקדיש דיונים מעמיקים ולא כמחטף במסגרת חוק ההסדרים".

יו"ר הועדה ח"כ חיים כץ סיכם את הדיון ואמר: "הועדה קיבלה החלטה עניינית תוך ניסיון להגיע להסכמות בין הצדדים . מדובר במהפכה בטיפול בחולים כרוניים".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום