ניתוח לפעוט עם 14 אצבעות

(0)
לדרג

מקרה נדיר ב'קפלן': פעוט בן שנתיים שנולד עם שבע אצבעות בכל יד נותח בהצלחה. הילד נולד עם פגם גנטי שמלווה את המשפחה מזה שישה דורות

מאת: מערכת zap doctors

בתחילת השבוע ביצעו מומחי כירורגיית כף היד בבית החולים 'קפלן' ניתוח מורכב להסדרת שתי כפות ידיו של פעוט כבן שנתיים, אשר נולד עם שבע אצבעות בכל כף יד. הניתוח, שעבר בהצלחה, נועד לאפשר בעתיד תנועה תקינה של האצבעות ככל הילדים.

אביו של הפעוט אמר כי זהו פגם גנטי שמלווה את המשפחה מזה שישה דורות, אך לא היו מקרים של שבע אצבעות בכל יד. "כבר במהלך האולטראסאונד ידענו שיש תוספת של אצבעות, וכשנולד ראינו שהוא שבר שיא חדש. הניתוח נקבע בשיתוף מלא של מומחי 'קפלן' מאז שנולד, והוחלט שינותח עכשיו גם בשל העובדה שמדובר בניתוח ארוך של למעלה משלוש שעות בהרדמה מלאה".

פגם גנטי של תוספת אצבעות

ד"ר אברהם הס, מנהל מחלקת כירורגיית כף היד בבית החולים 'קפלן', אמר כי מדובר במקרה נדיר של עיוות מולד אשר הצריך ניתוח מורכב בהרדמה כללית. "מדובר בשתי אצבעות נוספות, זרת ואגודל, שהיו בתת התפתחות בצד אגודל וזרת נורמליים ותקינים. השיקול המרכזי לביצוע הניתוח הינו הרגע בו אחת מהאצבעות הנוספות מתחילה לגרום להפרעה תפקודית".

במהלך הניתוח, שבוצע על-ידי רופאי המחלקה, ד"ר ינאי וד"ר אורון, נערכה כריתה תוך שמירה על הרקמות הרכות, כל הדם והעצבים. "החשיבות הרבה בניתוח היא לשמור על יציבות תקינה של המפרקים שימשיכו לתפקד בצורה מלאה וגם שיפור המראה האסתטי של כפות הידיים", סיכם ד"ר הס.

"אני רוצה להודות בחום לרופאים ולאחיות המדהימים'", אמרה האם לאחר הניתוח. "ראיתי את התוצאות ואני בציפיה גדולה שהילד שלי יחיה חיי שגרה כמו כל הילדים בגן ובבית הספר. זו בהחלט תחושת הקלה גדולה".

האם, הנמצאת בחודשי הריון בימים אלו, סיפרה כי בדיקת האולטראסאונד העלתה שגם העובר נושא את הפגם הגנטי של תוספת אצבעות. "אם וכאשר אזדקק לכך, לא אתלבט ואחזור לבית החולים 'קפלן' לבצע ניתוח חשוב זה", היא סיכמה.

קרדיט תמונות: בית החולים 'קפלן'

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום