דרישה מהכנסת - הצילו את ער"ן

(0)
לדרג

ועדת העבודה הרווחה והבריאות תובעת ממשרדי הממשלה להעניק סיוע כספי מיידי לעמותת ער"ן. ח"כ משה מטלון: " מדובר בדיני נפשות - הצלת חיים אמיתית"

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה הרווחה והבריאות בראשות ח"כ חיים כץ תובעת ממשרדי הממשלה להעניק לאלתר סיוע כספי מיידי לעמותת ער"ן, אשר יבטיח את המשך קיומה ותפקודה. הוועדה קובעת כי לולא ניתן השירות על ידי ער"ן לבני נוער וילדים, חיילים, קשישים, עולים, בעלי נטיות אובדניות ועוד, הייתה המדינה מחויבת במתן השירות שעלותו גבוהה בעשרות מונים. הוועדה תובעת ממשרדי הרווחה, הביטחון, החינוך, הקליטה, הגמלאים והמיעוטים להעניק לאלתר סיוע כספי מיידי שיבטיח המשך פעילות העמותה. הוועדה קראה למשרד הרווחה להאיץ הדיונים בקביעת הקריטריונים למתן סיוע לארגונים ועמותות מתוך הקרן שאישרה הממשלה כבר באפריל השנה בהיקף של 200 מליון ש"ח.

בדיון מהיר שהתקיים בוועדה ביוזמת חברי הכנסת רחל אדטו וחיים אורון מתח יו"ר הועדה ח"כ חיים כץ ביקורת על משרד הרווחה בעקבות הסחבת בכתיבת קריטריונים לסיוע לעמותות במצוקה. לדבריו, "אי אפשר לומר לעמותה כה חשובה כער"ן שנמצאת ממש על סף קריסה שלא ניתן לעזור להם רק בגלל שאין עדיין קריטריונים. לצערי אתם לא יעילים מספיק".

ארגון במצוקה

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי "המשבר בעמותת ער"ן ידוע לנו. המשבר העולמי פגע קודם בגיוס התרומות. משרד הבריאות העביר בשנים עברו תקציב של 200 אלף ש"ח לעמותה. השנה עדיין לא אושר התקציב לכן לא ניתן היה להעביר תמיכות לעמותות. סה"כ תקציב התמיכות של משרד הבריאות עומד על 9 מיליון ש"ח בלבד. בשל המצוקה ועבודת הקודש של עמותת ער"ן נצטרך השנה להגדיל ולהקדים את התמיכה בעמותת ער"ן".

ח"כ אילן גילאון הזהיר מפני גל פניות לוועדה של עמותות נוספות הנמצאות במצוקה בשל המצב הכלכלי הגלובלי והציע כי "משרדי הממשלה יקנו את השירותים מהעמותות. חייבים להציל את העמותה כי היא מצילה נפשות ואסור לשחרר את הממשלה מאחריות".

נציגת משרד הרווחה, נילי דרור, טענה כי משרדה עובד בימים אלו על יצירת מבחני תמיכה שיכולים לסייע לארגונים החברתיים שנמצאים בקריסה. "אנו פועלים במלוא המרץ והחודש נפרסם קול קורא לכל הארגונים במטרה ללמוד על המצוקות שלהם", אמרה דרור.

לדברי ח"כ משה מטלון, "מדובר בדיני נפשות - הצלת חיים אמיתית. יש למשרד הרווחה תקציב של 200 מיליון ש"ח לתמיכה בעמותות, אז שיעזרו לער"ן בעזרה ראשונה כדי שלא יקרסו".

סכנת סגירה

"אנו מצפים שתתקבל החלטה בשבוע הקרוב", אומר לדוקטורס דניאל גינסברג, יו"ר ער"ן. "כדי להמשיך את פעילות העמותה אנו צריכים תקציב של 5 מיליון ש"ח ומחצית מהסכום באופן מיידי. בתקופה האחרונה קיצצנו בתפקידים שונים ובפעילויות חשובות - לדוגמא, לא גויסו מתנדבים חדשים וויתרנו על תפקיד מנכ"ל ער"ן". לדבריו, "אם לא נקבל את התקציב הנדרש, השלב הבא הוא הפסקת פעילות העמותה".

גינסברג מציין כי מדי שנה פונים לער"ן כ-300 אלף איש ומתוכם רק 200 אלף מקבלים מענה. 2% מהפונים סובלים מנטיות אובדניות ו-0.5% מהשיחות מתקיימות במהלך אירוע אובדני. בנוסף פונים אנשים בנושאים הקשורים לאלימות, פדופיליה, יאוש, לחץ, אנשים עם פוסט טראומה לאחר המלחמה ועוד. "אנו כמעט הכתובת היחידה עבור אותם אנשים שנמצאים במצוקה והם חסרי יכולת כלכלית לפנות לעזרה בכסף", הוא אומר.

לאתר ער"ן - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום שווה לכל נפש.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום