ממצא: איכות הזרע הגברי יורדת

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה: איכות הזרע של הגברים בעולם נמצאת בירידה. אולם, החוקרים משערים כי קו-אנזים Q10 יכול להעלות את איכות ותנועתיות הזרע

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר חדש שהתפרסם בכתב העת המקצועי The Journal of Urology, גליון יוני 2009, עולה כי איכות הזרע של הגברים בעולם נמצאת בירידה. המחקר מחזק מחקרים קודמים שהניבו ממצאים דומים. לטענת החוקרים, הגורם המרכזי לכך הוא סגנון החיים המודרני, תזונה לא נכונה, מתח, בגדים הדוקים ועוד.

החוקרים ציינו כי קו-אנזים Q10 יכול להעלות את איכות ותנועתיות הזרע אצל גברים. במהלך המחקר בדקו את איכות ותנועת הזרע בגברים אשר נטלו 300 מ"ג Q10 במשך 26 שבועות לעומת קבוצת פלצבו. במחקר השתתפו 212 גברים לא פוריים אשר חולקו בצורה אקראית לשתי קבוצות. קבוצה ראשונה קיבלה 300 מ"ג תוסף Q10 והקבוצה השנייה קיבלה תוסף ריק (פלצבו).

החוקרים דיווחו על שיפור משמעותי בצפיפות ותנועתיות אצל הקבוצה שנטלה Q10. התוסף תרם לעלייה משמעותית באיכות הזרע. החוקרים ממליצים לבצע מחקרים נוספים כדי להסיק מסקנה נחרצת לגבי השפעת Q10 על היווצרות הריון אצל זוגות לא פוריים.

"ל-Q10 יש תכונות כמו לוויטמין, מפני שהגוף יכול לייצר אותו, אולם הוא לא נקרא ויטמין", אומרת דתיה יער, יועצת ל'אלטמן רוקחות טבעית'. "Q10 נמצא בכל תא בגוף בחלק של התא הנקרא 'תחנת הכוח' של התא (המיטוכונדרריה). בנוסף לתפקידו החשוב ביצירת אנרגיה הוא גם אנטיאוקסידנט חזק המשמר גם את ויטמיני E ו-C. עם הידע הגובר והעבודות הנעשות אנו רואים יתרונות בריאותיים לנטילת תוספי Q10 במיוחד לאנשים עם מחלות לב וכלי דם, כמו אנגינה פקטוריס התקפי לב ולחץ דם גבוה".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום כולסטרול ותוספי תזונה
פורום פריון הגבר

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום