חדר הדרכה להורים צעירים

(0)
לדרג

רגע לפני שיוצאים מבית החולים עם התינוק 'הטרי', ניתן לעבור הדרכה מקצועית בחדר תינוקות מאובזר ולהרגיש בטוחים יותר. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

הורים רבים יוצאים מבית חולים לאחר לידה ראשונה ואינם יודעים כיצד לטפל בתינוק. באגף היולדות והאימהות במרכז הרפואי אסף הרופא הוקם חדר ההדרכה בדיוק בשביל כל אותם הורים חסרי ידע וניסיון.

החדר משמש כאתר התנסות להורים שרוצים לראות, לחוש ולתרגל את הטיפול בתינוק. המקום מדמה חדר תינוקות מושקע, וכולל: מיטה, עריסה, שידה, בובות, אמבטיה וכד'.

את ההורים הנרגשים מדריכות רגינה זכרוב, אחראית מחלקת ילודים באסף הרופא ורווית שוחט, מדריכת אימהות. "רצינו ליצור בועה של חלום בתוך אווירת 'בית החולים'. היה חשוב לנו שכל הורה שנכנס לחדר ישכח לרגע את ההלם ויתחבר לצד היפה והמפתה של עולם התינוקות, הצד שכל הורה מחכה לו בכיליון עיניים במשך תשעה חודשים", הן אומרות.

המדריכות משלבות ידע מקצועי, הומור, טכניקות והכי חשוב - התנסות של ההורים הטריים. ההורים אינם צופים פסיביים אלא משתתפים פעילים, המשתמשים במיטה, שידה, אמבטיה ועריסה.

במהלך ההדרכה לומדים לזהות מהם הצרכים האמיתיים של התינוק ברגע נתון. שוחט, אחות מוסמכת בהכשרתה, נעזרת בידע מקצועי, הכולל מקורות אקדמיים וכיוונים חדשניים כמו "שפת התינוקות דנסטן", כדי לפטור הורים מלהמשיך בניסוי וטעייה. לדבריה, הורים, ובעיקר אימהות, נוטים להרגיע את בכי התינוק על ידי האכלה. "אני מסבירה שקיימות סיבות אפשריות רבות לבכי - ובצידן, פתרונות. הכוונה היא להקנות כלים למעקב וללימוד קצב שגרת החיים של התינוק, וזאת במהלך מפגש אחד".

ההדרכה ניתנת ארבע פעמים בשבוע. אישה שמסיבות שונות לא הצליחה להגיע להדרכה ובכל זאת רוצה לקבלה, יכולה להגיע לבית החולים גם לאחר ששוחררה.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום