הישראלים לא מחליפים קופות חולים

(0)
לדרג

ועדת הבריאות אישרה: מבוטחי קופות החולים יוכלו לעבור קופה פעמיים בשנה. אולם, רק אחוז וחצי מהמבוטחים עברו בין הקופות ב-2008

מאת: מערכת zap doctors

ועדת הבריאות אישרה אתמול (ב') לקריאה שנייה ושלישית את חוק מעבר בין קופות החולים המופיע בחוק ההסדרים. על פי החוק החדש יותר למבוטחים לעבור בין קופות החולים פעמיים בשנה, במקום פעם אחת כיום, כמו כן יינתנו שישה מועדי מעבר במקום ארבעה כיום ומעבר יתאפשר לאחר חצי שנת חברות בלבד, ולא שנת חברות מלאה כיום.

רביב סובל, סגן ראש אגף התקציבים באוצר אמר בדיון כי ,"הגברת קצב המעבר בין הקופות תוביל לשיפור השירות. המטרה אינה לגרום למעברים, אלא צעד שיוביל לתחרות בין הקופות וכתוצאה מכך, הקופות תהיינה קשובות יותר למבוטחים".

נתן סומך, נציג משרד הבריאות: "אחוז וחצי בלבד מהמבוטחים עברו ב-2008 בין הקופות, ועדיין משרד הבריאות תומך ביוזמה שהיא יוזמה של משרד האוצר".

חברות הכנסת שלי יחימוביץ ורחל אדטו התנגדו להצעת החוק. ח"כ יחימוביץ אמרה בדיון, "החוק אינו נדרש. מדובר בלהיטות ליצור תחרות בכל מקרה, היכן שצריכה להיות תחרות מדודה. לא נקבל שירות רפואי טוב יותר ואני רואה כיצד יושקעו כספי המבוטחים במסעי פרסום ויחסי ציבור במקום בשיפור הבריאות".

שיווק אגרסיבי של הקופות

ח"כ אדטו: "אני מתנגדת לחוק. אנשים לא ממהרים לעבור בין הקופות. מבחינה רפואית זה מעמיס על המערכות וזה גם יגביר את השיווק האגרסיבי של הקופות, כמו שראינו לדוגמא בירושלים כשהקופות מימנו בניגוד לחוק, הסעות חולים במוניות לבתי החולים".

ח"כ אורלי לוי תמכה בחוק וספרה בדיוק על מעבר שעשתה לקופה אחרת בגלל בדיקה חשובה שבתה הייתה צריכה לבצע והיא המתינה חצי שנה. "לאחר שעברתי קופה, הבדיקה התבצעה תוך חודש בלבד. האזרחים מספיק הגיוניים ונבונים להחליט החלטות מסוג זה לבד", אמרה ח"כ לוי.

יו"ר הוועדה תמך גם הוא ואמר כי, "יש יתרון במתן אפשרות מעבר נוספת בין הקופות כדי לתת למבוטחים שעברו קופה, הזדמנות לחזור לקופה הקודמת, אם ברצונם לעשות כך".

בואו לדבר על זה בפורום מימוש זכויות רפואיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום