חולי שפעת החזירים - לקופת חולים

(0)
לדרג

הנחיות חדשות של משרד הבריאות: ניתן לנסוע למכסיקו, ומעתה חולים או חשודים בשפעת החזירים ייבדקו ויקבלו טיפול בקופות החולים

מאת: מערכת zap doctors

החל מהיום הטיפול והבדיקה של חולי שפעת החזירים יבוצעו בקופות החולים, כך עולה מנוהל חדש של משרד הבריאות. החלטת משרד הבריאות התקבלה נוכח השיפור הרב בשיטת הבדיקה של חולים בשפעת החזירים, והזמן הקצר הנדרש לקבוע את סוג המחלה. הדבר נועד לפשט את ההליכים ואת הבדיקות ולהעביר את הטיפול לרופאי המשפחה. בנוסף, המשרד ביטל את ההמלצה להימנע מנסיעה למקסיקו.

מחלה קלה אך מדבקת

משרד הבריאות מדגיש כי ברשותו מלאי מספיק של תרופות לטיפול בכל החולים. על-אף שהמחלה מדבקת וקיימת סבירות כי היא תוסיף ותתפשט בארץ ובעולם, הרי שמדובר במחלה קלה יחסית, אם כי לא ניתן לשלול סיבוכים, בפרט בקבוצות הסיכון (תינוקות, קשישים וחולים במחלות כרוניות).

על פי הנוהל החדש, כל החולים והחשודים כחולים בשפעת יטופלו במרפאות הקהילה, ובימים ושעות שקופות החולים סגורות, הטיפול יבוצע בחדרי המיון של בתי החולים. כמו-כן, חולים הזקוקים לטיפול מוגבר, ימשיכו לקבל אותו בבית חולים.

החולים ובני משפחותיהם יקבלו ערכה ובה עלוני מידע באשר למניעת הדבקה בבית. בנוסף, יסופקו מסיכות פה אף למטופל ובני משפחתו. בכל מקרה החולים מתבקשים גם בביתם לנקוט צעדי זהירות - להישאר בבית ולא לבוא במגע עם אנשים.

158 מקרים בישראל

מה-18 במרץ 2009, אומתו קרוב ל-38 אלף מקרים של שפעת החזירים בעולם. במכסיקו דווח עד כה על 6,403 מקרים ומתוכם 109 מקרי תמותה. בארה"ב נרשמו 17,855 מקרים של הדבקה באותו נגיף ומתוכם 45 מקרי תמותה. המחלה התפשטה וממשיכה להתפשט ברחבי העולם. כידוע ארגון הבריאות העולמי הכריז על מעבר לרמה 6 - הרמה הגבוהה בייותר והמשמעות היא הכרזה על מגיפה עולמית.

בישראל דווח עד כה על 158 מקרים של הדבקות בשפעת החזירים, ומתוכם 58 נדבקו בהעברה מקומית (השאר נדבקו בחו"ל). לא היו סיבוכים קשים או מקרי תמותה בישראל. על-פי משרד הבריאות, למרות שמרבית המקרים במחלה הם קלים, חומרת המחלה עדיין לא ברורה, ולא ברור אם קיימות קבוצות סיכון למהלך קליני קשה, כדוגמת קבוצות הסיכון של שפעת עונתית (ילדים קטנים, קשישים, נשים בהריון וחולים במחלות כרוניות ודיכוי חיסוני). נראה כי דווקא לאוכלוסייה המבוגרת (מעל גיל 60), יש חסינות חלקית לנגיף הנוכחי.

בואו לדבר על זה בפורום שפעת החזירים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום