טיפול במחלת המיאלומה

(0)
לדרג

מחקר חדש: התרופה רבלימיד, הניתנת כקו טיפול שני, מאריכה את חיי החולים במיאלומה. התרופה טרם אושרה בסל הבריאות. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

מחקר חדש שהוצג בכנס השנתי של האיגוד האירופאי להמטולוגיה מצא כי מתן התרופה רבלימיד לחולי מיאלומה, כקו טיפול שני (קרי לאחר חזרה של המחלה), עדיף מאשר מתן התרופה כקו טיפול שלישי או מאוחר יותר. על פי תוצאות המחקר בחולים שקיבלו את התרופה בקו שני, עוכבה התקדמות המחלה בכ-17 חודשים (חציון הזמן להתקדמות המחלה) לעומת 10 חודשים בלבד בקו טיפול שלישי.

מחלת המיאלומה הנפוצה היא מחלת סרטן התוקפת את מח העצם. המחלה הינה חשוכת מרפא, אך הטיפולים החדשים שנוספו בשנים האחרונות שיפרו באופן דרמטי את זמן ההישרדות של החולים. המחלה מתאפיינת בתקופות של יציבות בחומרתה ולאחר מכן התפרצות מחודשת והחמרה במצב המחלה. בכל פעם נזקק החולה לטיפולים אחרים על מנת לעכב את התקדמות המחלה.

חוקרי המחקר בדקו האם יש הבדל בין חולים שקיבלו רק טיפול אחד לפני שהחלו את הטיפול ברבלימיד לבין חולים שקיבלו שני טיפולים או יותר. בין היתר נמדד שיפור בזמן החציוני להתקדמות המחלה, שיפור בשיעורי התגובה המלאה לתרופה, וכן בשיפור בהארכת החיים של החולים לכ-42 חודשים לאחר טיפול בקו שני לעומת 35.8 חודשים בקו טיפול שלישי.

רבלימיד הינה תרופה חדשנית הניתנת כבר בכל העולם לחולי מיאלומה, אך בישראל טרם אושרה בסל הבריאות. על פי מחקרים מאריכה התרופה את חייהם של החולים בכ-3 שנים.

לדברי החוקר הראשי, ד"ר אדוארד סטאודמאואר ממרכז הסרטן של אוניברסיטת פנסילבניה: "המחקר מראה כי ישנה תועלת במתן הטיפול ברבלימיד מוקדם יותר לחולי המיאלומה. על פי תוצאות המחקר יש לתת את התרופה כבר כקו טיפול שני".

בואו לדבר על זה בפורום המטולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום