אקנה אצל מבוגרים

(0)
לדרג

שינויים הורמונאליים, עודף רעלים בגוף, יתר כולסטרול, תזונה לקויה, בעיות במערכת העיכול - אלה רק חלק מההסיבות להופעת אקנה. דרכי הטיפול במחלה מגוונות - מדיקור סיני ועד צמחי מרפא

מאת: זהבית שטנר

אקנה הינה מחלת עור המאפיינת לא רק בני נוער עתירי הורמונים. התופעה יכולה ללוות אותנו גם בבגרותנו, להציק ולהפריע שנים רבות מבחינה אסתטית. קרמים קוסמטיים לא תמיד יועילו ולכן צריך לחשוב על טיפול 'שורש' לבעיה.

ישנן מספר סיבות להופעת אקנה אצל מבוגרים: שינויים הורמונאליים, בעיות של עודף רעלים בגוף, יתר כולסטרול, תזונה לקויה, בעיות במערכת העיכול, או כתוצאה מבעיות אחרות. יש לאבחן מהי הבעיה הדומיננטית שבגללה נגרם האקנה. נוסף על כך יש לזכור, שקרמים טיפוליים קונבנציונאליים הם על בסיס כימי וייתכן ויש בהם רכיבים שהמטופל רגיש אליהם.

הטיפול המומלץ הוא פנימי וחיצוני. הטיפול בחוסר איזון המערכות הפנימיות כולל דיקור סיני וצמחי מרפא המותאמים באופן אישי למטופל/ת. כך למשל לצורך ניקוי הגוף מרעלים מומלץ צמח השקיסנדה המנקה, מגן ומשקם את תאי הכבד. גם צמח שן הארי יעיל בטיהור הכבד, לטיפול בפגעי עור, אקזמות וכו'.

לטיפול בבעיות של חוסר איזון הורמונאלי אצל נשים מומלץ צמח משיח אברהם, המסדיר את פעילות המחזור ולכן יעיל בטיפול במחלות עור שהרקע שלהן הוא הורמונאלי. יש לבדוק את מרכיבי התזונה של המטופל.

חשוב להפחית אכילת חלבונים מן החי בשעות הערב והלילה (בשר, דגים, עוף, גבינות, חלב, ביצים), מאחר ומזונות אלו קשים לעיכול בשעות אלה של היממה והתוצאה היא הצטברות שומנים בפנים. קרם טיפולי חיצוני המורכב מצמחי מרפא, כגון גוטוקולה, הלקריסום, לבנדר, עץ התה ועוד ישלים את הטיפול. זהו קרם אנטי דלקתי שיטפל גם בפצעים וגם בסימנים שהם מותירים.

זהבית שטנר היא קוסמטיקאית רפואית ומטפלת מוסמכת ברפואה משלימה מ'מרכז החיים היפים'.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור טבעית וקוסמטיקה טבעית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום