סיגריה אלקטרונית: עישון מדומה

(0)
לדרג

אתה בא להפסקת סיגריה? מעשנים רבים מכירים את השאלה הזו היטב ומתקשים להיגמל מן ההרגל המגונה. סיגריה אלקטרונית עשויה לשים קץ להתמכרות

מאת: מערכת zap doctors

לרבים קשה להפסיק לעשן ולוותר על הסיגריה שלפני, אחרי או תוך כדי. פתרון שנמצא בשוק וכבר הוכח כי הוא מסייע בגמילה מעישון הוא הסיגריה האלקטרונית. הפטנט נראה כמו סיגריה רגילה, אך מכשיר הסיגריה האלקטרונית אינו דליק ומעניק למעשנים תחושת סיפוק זהה לעישון סיגריה.

כידוע, ישנן דרכים רבות ושונות להפסיק לעשן, אולם חלק מההתמכרות לסיגריה הוא לא רק הצורך בניקוטין, אלא כל טקס העישון, הכולל את הדלקת הסיגריה, מראה העשן ועוד. כאשר מנסים להיגמל בעזרת סיגריה אלקטרונית, ניתן לשמור על ההרגלים וההנאה מ"טקס העישון".

שוק הסיגריות האלקטרוניות כולל מספר חברות המשווקות את המוצר. ההבדל בין הסיגריות האלקטרוניות מתבטא בטיב החלקים. הסיגריה מתאימה לאנשים שמעוניינים להפסיק לעשן או לאנשים שזקוקים לתחושת העישון גם במקומות שאסור לעשן בהם, כמו משרדים או בתי קפה.

להיות בלי ולהרגיש עם

סיגריה אלקטרונית מפיקה אדים הנראים בדיוק כמו עשן. האדים הללו אינם מזיקים או מפריעים לסביבה. בין החברות המשווקות סיגריה אלקטרונית, ניתן למצוא את חברתsmoking everywhere.

הסיגריה המשווקת על ידי החברה מחקה את פעולת העישון ומספקת ניקוטין ותחושה זהה לעישון סיגריה רגילה, רק ללא מאות הכימיקלים ושאר המרכיבים המצויים בסיגריה רגילה אשר גורמים נזק. הסיגריה האלקטרונית אינה בוערת, אך תפקודיה דומים לאלו של סיגריה רגילה, ומטרתם לספק את התמכרותם של המעשנים הכבדים, כך שיקבלו את תחושת ההנאה והרוגע שאליה הם רגילים.

סיגריה בטוחה לסביבה

רכיבי הסיגריה האלקטרונית כוללים מיכל פילטר שבו ספוג המכיל את נוזל הטעם. תכולת פילטר אחד מספיקה ל-200 עד 250 שאיפות. השימוש במיכל פילטר אחד הוא חד פעמי. בנוסף, ישנו שבב חכם - רכיב שעליו מתלבש מיכל הפילטר ומתברג לסוללה. בשבב החכם ישנו גוף חימום, שבזמן השאיפה מחמם את הנוזל שבמיכל הפילטר ויוצר אדים המדמים עשן. כמו-כן, הסיגריה האלקטרונית כוללת סוללה, ונורת ביקורת הנדלקת בזמן שאיפה, בדומה לסיגריה רגילה.

על-פי מידע של חברת smoking everywhere, הסיגריה האלקטרונית אינה פוגעת בסביבה, אינה זקוקה להצתה ואין בה סיכון לבעירה, כך שהיא שהשימוש בטוח במקומות ציבוריים. הסיגריה האלקטרונית, לעומת הסיגריה המסורתית, פועלת על סוללה נטענת, והעשן, הוא אדים נטולי ריח, כך שלמעשה היא מאפשרת זמינות למשתמש ועישון בכל מקום. יתר על כן, הסיגריה האלקטרונית אינה מכילה זפת, כימיקלים, חומרים מסרטנים, טבק, בדל, אפר, פחמן חד חמצני, אינה ניתנת לבעירה והיא נטולת סיכונים ותופעות לוואי שונות, כגון ריח רע, טעם, כבדות בנשימה, הרגשה חנוקה בגרון ועישון פסיבי לסובבים.

אדים נטולי רכיבים רעילים

סיגריה אלקטרונית נוספת הנמכרת בישראל היא של חברת אבקו, המשווקת על ידי חברת טאקו. בקצה הסיגריה נמצאת נורית LED, המדמה את הצתת הסיגריה הרגילה. סוללת הסיגריה היא סוללה ליתיום נטענת חכמה. כאשר המעשן שואף מהפילטר, סוללת הסיגריה מופעלת, וכשהוא לא שואף היא נכבית.

לדברי החברה, עשן הסיגריה המדומה הוא בעצם אדים נטולי כל רכיב רעיל. אדי המים מכילים פרופילן גליקול, חומר הגורם לאדים להיות לבנים וסמיכים, והם נראים בדיוק כמו עשן של סיגריה אמיתית.

הסיגריה המשווקת על-ידי חברת טאקו היא הסיגריה היחידה נטולת הניקוטין. מרכיבי הסיגריה עברו בדיקות במעבדות Pont Testing International Group, המראות, על פי דו"ח MSDS (אישורי בריאות עולמיים) ואישור המשרד להגנת הסביבה, שהמוצר אינו מזיק לסביבה, ואינו נושא רעלים נוכח ריכוז החומרים הנמוך שבו. הפרחת החומר לחלל האוויר יוצרת למעשה ערפל של אדים דמויי עשן שאינם מזיקים לסביבה. המשרד להגנת הסביבה קבע כי המוצר אינו מכיל חומרים רעלים כלשהם ושלא נידרש עבורו אישור משרד הבריאות בשל היעדר ניקוטין.

במקרה זה התוצאה חשובה יותר מהדרך, ולכן אם תצליחו להפסיק לעשן בעזרת סיגריה אלקטרונית או כל עזרה אחרת, התוצאה מבורכת ומשתלמת מבחינה כלכלית, חברתית ובעיקר מבחינה בריאותית.

בואו לדבר על זה בפורום גמילה מעישון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום