פריצת דרך: פיתוח תרופה לסרטן

(0)
לדרג

תרופה שפותחה באוניברסיטה העברית נגד סרטן מראה הצלחה בניסויים קליניים. התרופה גורמת להשמדה ממוקדת של תאי הסרטן מבלי לגרום נזק לתאים בריאים

מאת: מערכת zap doctors

מחקר חדש הוביל לפיתוח תרופה שנבחנה עד כה בהצלחה על 18 חולי סרטן שלפוחית השתן במסגרת ניסויים קליניים. התרופה מבוססת על מחקר של יותר מעשרים שנה של פרופ' אברהם הוכברג מהמכון למדעי חיים ע"ש סילברמן באוניברסיטה העברית. פיתוח זה זיכה את החוקר לאחרונה במקום הראשון בפרס קיי לפיתוחים חדשניים.

מחקריו של פרופ' הוכברג העלו כי גן H19 ממלא תפקיד חשוב בתהליך היווצרות הגידול הסרטני בגוף. הגן מתבטא בכמויות גדולות בתאים של יותר מ-30 סוגי סרטן, ובכללם סרטן שלפוחית השתן, סרטן השחלות וסרטן הלבלב, בעוד שברקמות הבריאות הוא מתבטא ברמות כמעט אפסיות. ההנחה היא כי הגן מאפשר לתאים סרטניים לשרוד בתנאים המאפיינים את סביבתם ובכך מאפשר את התפתחות הגידול ויצירת גרורות.

לאור פריצות הדרך בחקר הסרטן בשנים האחרונות וגילוי התפקיד של גן H19 בתהליך זה, מאמין פרופ' הוכברג שלתרופה נגד סרטן המבוססת על הפעלה מבדלת של רעלן אך ורק בתאי סרטן בהם מתבטא הגן H19, יהיו יתרונות שאין לשיטות הקיימות למיגור סרטן.

התרופה שפותחה גורמת להשמדה ממוקדת של תאי הסרטן בלא פגיעה בתאים בריאים. הגישה מבוססת על זיהוי גנים המבוטאים אך ורק בגידולים הסרטניים ועל שימוש בגנים אלו להפעלת רעלן בתוך התאים הסרטניים בלבד, באופן שיביא להשמדתם מבלי, כאמור, לגרום נזק לתאים בריאים.

בואו לדבר על זה בפורום חוסן - תמיכה לחולי סרטן ובני משפחותיהם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום