צינתור לב וירטואלי

(0)
לדרג

באמצעות צינתור וירטואלי ניתן לאבחן מחלת לב עוד בראשיתה ולמנוע את התפתחותה. הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת זיהוי של מידת החסימה הטרשתית בעורקי הלב

מאת: מערכת zap doctors

הסטטיסטיקה הרפואית קובעת כי לאנשים בעלי רמות גבוהות של שומנים בדם, יתר לחץ דם, סוכרת, מעשנים בעבר או בהווה, או בעלי היסטוריה משפחתית של מחלת לב כלילית בגיל צעיר יחסית, קיים סיכון יתר להתפתחות מחלת טרשתית בעורקי הלב.

במכון מור ניתן לעבור צינתור לב וירטואלי - בדיקת C.T של הלב באמצעות סורק טומוגרפי מתקדם. הבדיקה מאבחנת טרשת עורקים בדופן כלי הדם ומזהה מיקום ההיצרויות וחסימות בעורקי הלב. הטכנולוגיה החדשנית מאפשרת זיהוי מוקדם של מחלות ואבחון מוקדם של סרטן ריאות.

גילוי מוקדם של מחלת לב כלילית עשוי להציל חיים. הטכנולוגיה הרפואית המתקדמת מאפשרת את הדמיית הלב באמצעות מכשיר C.T בשם קרדיאק, המקל על זיהוי מדויק ובירור של מידת החסימה הטרשתית בעורקי הלב. למכשיר תוכנה ייחודית לסריקת הלב תוך כדי פעילותו, דבר המאפשר קבלת תמונה באיכות גבוהה, זיהוי והדגמת מידת החסימה הטרשתית בעורקי הלב.

הצינתור הווירטואלי יכול לאבחן מחלה כלילית כאשר היא בראשיתה, כך שעל ידי טיפול מתאים ניתן לעכב או אפילו למנוע את התפתחות המחלה הטרשתית. לצינתור הווירטואלי ערך מוסף נוסף, כיוון שבבדיקה נערכת סקירה של אזור בית החזה הכוללת טומוגרפיה ממוחשבת גם של הריאות.

הבדיקה כוללת הערכת כמותית של חומרת טרשת העורקים בדופן כלי הדם, זיהוי מיקום ההיצרויות ו/או החסימות של כלי הדם המספקים דם לשריר הלב, וכן הערכה לגבי גודל הלב וכמות הסידן בעורקים הכליליים שבלב.

תהליך הבדיקה על כל שלביו אורך כ-20-30 דקות ומבוצע בפיקוח רדיולוגים וקרדיולוגים בכירים. בתום הבדיקה ניתן לחזור לשגרת חיים רגילה. מספר ימים לאחר ביצוע הבדיקה מוזמן הנבדק לייעוץ על-ידי קרדיולוג בכיר עם ניסיון רב בתחום צנתורי הלב.

לעומת הצינתור הרגיל, בצינתור וירטואלי רואים את כלי הדם מבחוץ ומבפנים וגם את האיברים הסובבים את הלב. שלא כמו צינתור רגיל, צינתור וירטואלי הוא בדיקה לא פולשנית ולכן אין צורך באשפוז. כמו בצינתור רגיל גם בווירטואלי יש שימוש בחומר ניגוד ובקרינת רנטגן. הצינתור הווירטואלי הוא לצורך בדיקה בלבד, בעוד שבצינתור רגיל ניתן גם לטפל בבעיה במקום. משמעות הדבר היא שכאשר מתגלה ממצא בצינתור רגיל חייב בטיפול מיידי, ואילו צינתור וירטואלי שאליו יודע הנבדק כי הוא נכנס לצורך בדיקה בלבד, מאפשר לבחון אפשרויות טיפול ולבחור בפתרון העדיף עליו.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום קרדיולוגיה וצנתורים
פורום רדיולוגיה - בדיקות הדמיה: רנטגן, MRI, CT, אולטרה-סאונד וממוגרפיה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום