מלריה: חלתה בחו"ל, ניצלה בישראל

(0)
לדרג

צעירה משוויץ נדבקה במלריה קשה במוזמביק ואושפזה בבולגריה, אך כשמצבה התדרדר הוחלט לפנותה לביה"ח שיבא. כעת מצבה השתפר והיא צפויה להשתחרר מביה"ח

מאת: מערכת zap doctors

מבצע הצלה מורכב ובינלאומי, חובק מדינות ויבשות, הסתיים בימים אלה בהצלחה רפואית במרכז הרפואי "שיבא". מה שהחל כטיול תמים למוזמביק, הפך עבור אזרחית שוויצרית, צעירה בת 29, המועסקת על-ידי חברה ישראלית בסופיה בירת בולגריה, למסע לא פשוט בסיומו חלתה במלריה מזן קשה, איבדה את ההכרה, והיתה בסכנת חיים.

הצעירה, ברברה הנקה, ביקשה לצאת לטיול במוזמביק ולקבל מבעוד מועד בסופיה טיפול רפואי מתאים, כמקובל לפני היציאה למדינות באפריקה. מאחר שהטיפול לא היה בנמצא, החליטה הנקה לנקוט משנה זהירות ולהתלבש בבגדים ארוכים על מנת לשמור על גופה מפני עקיצות.

עם חזרתה לבולגריה, החלה הצעירה לפתח חום גבוה וסימנים נוספים המעידים על הידבקותה במחלת המלריה. היא אושפזה בסופיה, מצבה התדרדר במהירות, ונציגי חברת הביטוח, יחד עם משפחתה של החולה, קיבלו החלטה לפנותה לבית חולים מערבי ומתקדם - לטיפול בבית החולים "שיבא".

הגיעה לביה"ח במצב קריטי

פרופ' אלי שוורץ, מנהל המרכז לרפואת מטיילים ומחלות טרופיות ב"שיבא", ששהה באותה עת בכנס רפואי ברומניה, הוטס בבהילות לישראל, על מנת לטפל בה. בראשית השבוע שעבר, לאחר שהוטסה באמבולנס מעופף לישראל, הגיעה הנקה במצב קריטי לבית החולים, אושפזה ביחידה לטיפול נמרץ כשהיא מונשמת, ללא הכרה וצורך בטיפול בדיאליזה כיוון שכליותיה נפגעו מהמלריה.

לאחר טיפול רפואי מתאים השתפר מצבה באופן דרסטי. לפני שלושה ימים, הועברה לאחת המחלקות הפנימיות במרכז הרפואי, והיום (א') היא צפויה להשתחרר ולחזור להמשך החלמה בשוויץ כשסימני המחלה מאחוריה.

מחלה מסכנת חיים

במערב לא תמיד זוכרים כי מלריה היא מחלה מסוכנת. באפריקה היא עדיין גורם התמותה הראשוני ובארצות המערב מתים כל שנה נוסעים שחזרו מארצות נגועות במלריה עקב חוסר אבחנה וטיפול נכון בזמן.

המרכז לרפואת מטיילים ב"שיבא" התפתח בעקבות מספרם ההולך וגדל של הנוסעים למדינות העולם האקזוטי. המרכז פועל מזה חמש עשרה שנים, ובפרק זמן זה נרכש ידע רב ונצבר גם ניסיון טיפולי בתחום, כולל מרפאה טרופית הנותנת גם מענה לאלה השבים חולים מנסיעות לארצות אקזוטיות.

קרדיט צילום: יחידת הצילום שיבא

בואו לדבר על זה בפורום רפואת מטיילים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום