בתי אבות בישראל על סף קריסה

(0)
לדרג

ד"ר אהרן כהן, ראש אגף הגריאטריה במשרד הבריאות, בדיון בנושא הביטוח הסיעודי: "משרד הבריאות ער למצוקת בתי האבות ועמל על מציאת פתרונות"

מאת: מערכת zap doctors

בדיון בוועדת הכספים בנושא האשפוז הסיעודי שנערך השבוע, העלו נציגים רבים מבתי אבות שונים בארץ, פרטיים וציבוריים, את מצוקתם החמורה בעקבות המימון הנמוך הניתן להם לדבריהם מהמדינה, בעבור יום אשפוז לקשישים. לדבריהם, המימון הנמוך גורם לקריסת בתי אבות שונים בארץ, בשל אי הרווחיות שבהפעלת המוסדות.

את הדיון העלה ח"כ חיים אורון שהציג את הבעיה בשתי נקודות עיקריות: גובה הסכום הניתן לבתי האבות שהוא נמוך מדי, וכן התהליך והבירוקרטיה שעוברים הקשישים אשר יגרמו לכך שמספרם של המוסדות הסיעודיים יקטן, ובקרוב מדינת ישראל תיקלע למצוקת אשפוז סיעודי, בעיקר של האוכלוסיות החלשות.

תמחור יום האשפוז ייבדק

רון עוזרי, יו"ר איגוד בתי אבות, אמר בדיון כי הוא מבקש ממשרד הבריאות שקיפות בהצגת הנתונים, כיצד הגיעו לגובה הסכום המוענק היום לבתי האבות, העומד על סך 300-350 ש"ח בעבור יום אשפוז.

ד"ר אהרן כהן, ראש אגף הגריאטריה במשרד הבריאות, אמר כי "המכרז שנקבע ואשר קבע את הסכום, השיג את הסדרת שוק בתי האבות בישראל, אך עם זאת המשרד ער למצוקת בתי האבות ועמל על מציאת פתרונות". לדבריו "המשרד מתנגד להקמת ועדה חיצונית שתבחן את הקריטריונים ותמחור המימון".

נציג משרד האוצר אלי בראל אמר כי "ישנם בתי אבות שנפתחים וזה מוכיח שהנושא רווחי. כמו-כן, ביהמ"ש דן בנושא והחליט כי אין סיבה להתערב בכך". עם זאת תמך נציג משרד האוצר בהקמת צוות משנה שיבדוק את התמחור והתחשיב שנעשה.

מנכ"ל המשרד לענייני גמלאים, ד"ר אבי ביצור, אמר בדיון כי המצב של בתי האבות הפרטיים והציבוריים חמור מאד: "קיימת קריסה של בתי אבות, וחייבת להיות וועדה ציבורית שתורכב ממומחים בתחום הזיקנה, שתבחן את הקריטריונים והתמחור אליו הגיעו אנשי משרד האוצר והבריאות".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ הרב משה גפני, אמר בתום הדיון כי הוא הופתע מעוצמת המשבר בבתי האבות בישראל כפי שהוצגה בוועדה, וכי יקיים דיון נוסף בנושא בנוכחות סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן. "לא יתכן שהקשישים בישראל ימצאו את עצמם חסרי אונים, וכאלו אשר ידם לא תהא משגת למימון בית אבות פרטי לא יקבלו טיפול הולם. נעקוב אחר הנושא הזה בקפידה" אמר.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד
פורום גריאטריה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום