אנטי אייג'ינג: מזותרפיה רפואית

(1)
לדרג

בטיפולי מזותרפיה רפואית מוחדרים לעור, ללא ניתוח, אשפוז או הרדמה, חומרים המאטים את תהליך ההזדקנות ומזינים את הרקמות

מאת: ד"ר אילנה אבינח

מזותרפיה היא שיטה טיפולית רפואית, שבה מחדירים לעור האמצעי, לדרמיס ולתת-העור, תרופות וחומרים פעילים בהתאמה אישית. המזותרפיה נחשבת כיום לשיטת טיפול אנטי אייג'ינג מהפכנית לעור הפנים, הצוואר המחשוף וכפות הידיים. זהו טיפול המאט את תהליך הזדקנות העור ומונע היווצרות קמטוטים וקמטים.

המזותרפיה פותחה בצרפת, ופורסמה לציבור הרופאים בשנת 1952, לשם טיפול במגוון רחב של בעיות רפואיות, כגון פגיעות ספורט, טיפול בכאבים, מיגרנות, מחלות מפרקים, מחלות עצביות ועוד. לאור ההצלחה הטיפולית שנתקבלה, יושמה שיטה זו בהצלחה בטיפולים בתחום הרפואה האסתטית.

כידוע, תהליך הזדקנות העור מתאפיין באובדן מרכיבים חשובים, כמו חומצה היאלורונית, קולגן, אלסטין, ויטמינים, מינרלים ועוד. על כן העור, עם הזדקנותו, נראה יבש, דק יותר, ומופיעים בו קמטוטים וקמטים. בטיפולי מזותרפיה מחדירים לעור את המרכיבים שאבדו ופחתו בו, ובכך מאטים את הזדקנותו ומונעים היווצרות קמטים עתידיים. המזותרפיה היא שיטת טיפול בטוחה, ללא ניתוח, אינה כואבת, ללא תופעות לוואי, יעילה ונותנת תוצאות מרשימות ומהירות. שיטה זו נפוצה ושימושית כיום ברחבי העולם.

במזותרפיה המקורית הקלאסית משתמשים במיקרו-הזרקות מקומיות, עם מחטים זעירות, להחדרת התרופות והחומרים הטיפוליים, ומורשים לעסוק בה רופאים בלבד, אשר עברו הכשרה מיוחדת. בשנים האחרונות פותחו מכשירים חשמליים להחדרת חומרים אלה, במיוחד במזותרפיה אסתטית, ללא הזרקות.

מתחת לעור

בעבודות מחקר הוכח, כי שכבת העור האמצעית, הדרמיס, משמשת כמאגר עורי למולקולות המוחדרות אליה במזותרפיה לזמן ממושך. החומרים שהוחדרו מגיעים ומתרכזים ברקמות ובאיברי המטרה על פי משיכתם (האפיניות שלהם) לרקמות אלה.

ברפואה אסתטית משתמשים במזותרפיה במגוון רחב של טיפולים, הכוללים הצערת העור, החייאת העור ומתיחתו ללא ניתוח, הבהרת פיגמנטציה, המסת שקיות מתחת לעיניים ועוד. המזותרפיה כטיפול למניעת הזדקנות עור הפנים, צוואר, מחשוף וכפות ידיים, נחשבת לטיפול המשפר את איכות העור, מעבה את מרקם העור, מעניק לחות, הזנה ומיצוק לאזורים "נפולים". גם כמניעה, טיפול זה מומלץ לכל אישה וגבר שעברו את גיל ה-25, להגנה על עור הפנים והצוואר מהיווצרות קמטים עתידיים.

החדרת תרופות וחומרים לשכבות העור העמוקות, בעיקר לדרמיס השטחי והעמוק, מעודדת את תאי העור להתחדשות ולייצור של חלבונים חיוניים, קולגן ואלסטין, המיועדים לחזק, למצק ולהעניק גמישות לעור. מחקרים הראו, כי חומרים המוחדרים לדרמיס בטיפולי מזותרפיה ממשיכים לפעול במשך חודשים אחדים את פעולתם הביולוגית בעור.

בטיפול מוזרק שילוב ייחודי של חומרים ותרופות שמטרתם להחזיר לעור מרכיבים שאבדו או התפרקו במהלך תהליך הזדקנות העור: חומצה היאלורונית המעניקה לחות ומסייעת בבניית הקולגן בעור; חלבונים זעירים, ביופפטידים, המעניקים הזנה לעור ומסייעים בבניית הקולגן ובהתחדשות תאי העור; מולטי ויטמינים, הכוללים ויטמין A הפועל לשיפור גמישות העור, מעודד גדילת תאים אפידרמליים, ומעבה את מרקם הדרמיס בעור המזדקן, ויטמין E הפועל כנוגד רדיקלים חופשיים בעור, ויטמין C המסייע בייצור הקולגן, מונע ייצור מלנין ובכך מסייע בהבהרת פיגמנטציה, ויטמין D החיוני בתהליך ייצור הסידן, ויטמין B ותת הקבוצות שלו החיוניים לאיזון המטבולי בעור, ויטמין K החיוני לשיפור זרימת הדם בכלי הדם בעור; מינרלים - מלחים המשפעלים תאים בעור לחלוקה וייצור תהליכים מטבוליים מגוונים; ציטוקינים וקואנזימים - חומרים מעודדי תהליכים מטבוליים חיוניים לחלוקת תאים, חידוש תאי עור וייצור קולגן ואלסטין; חומרים הממצקים את רקמת העור.

יעיל בכל גיל

טיפולי מזותרפיה רפואית אסתטית מתאימים לנשים ולגברים מגיל 25 שנים ומעלה. מומלץ להתחיל את הטיפולים בגיל מוקדם, למניעת היווצרות קמטים והאטת תהליך הזדקנות העור. חשוב להקפיד לבצע את סדרת הטיפולים מדי שנה. גם לבעלי עור מבוגר יותר המזותרפיה יעילה מאוד כטיפול אנטי-אייג'ינג.

מזותרפיה רפואית אסתטית מורכבת מסדרה בת חמישה טיפולים, שמבוצעים במרווח של שבוע עד שבועיים בין אחד לשני. לכל טיפול יש השפעה מצטברת, והמכלול של כל חמשת הטיפולים מעניק לנו את התוצאות הרצויות. מתקבל שיפור דרמטי באיכות העור כבר מן הטיפול הראשון, ובהדרגה במהלך סדרת הטיפולים, העור נראה מוצק יותר, כמו במתיחת פנים ללא ניתוח, בריא, מוזן, בעל חיוניות, גמישות, ברק ומראה צעיר ורענן.

שיטת הטיפול זהה לנשים וגברים, אולם לכל מטופלת ומטופל מותאמת תוכנית טיפולית אישית. מותאמות נוסחאות טיפוליות של הרכב החומרים המוחדרים לעור ושילובי החומרים הנכונים לכל מטופל או מטופלת.

תופעות הלוואי קלות וזניחות: מעט אודם הנעלם כעבור כשעה מתום הטיפול. אם הטיפול נעשה בהזרקות, מוקדים בודדים של שטפי דם עלולים להיווצר, והם נעלמים תוך יום.

ד"ר אילנה אבינח היא מנהלת מרכז רפואה אסתטית ומזותרפיה בתל אביב.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה אסתטית ומזותרפיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום