מעקב לחולי סוכרת

(0)
לדרג

חדש בצרכנות: מכשיר למעקב רפואי אחר חולי סוכרת לבדיקת איזון רמות הסוכר. המכשיר מסייע לרופא להתאים את הטיפול לחולה

מאת: מערכת zap doctors

איזון רמות הסוכר בדם בקרב חולי סוכרת הוא מטרת על בטיפול וניהול מחלת הסוכרת. האיזון חיוני למניעת סיבוכים מאוחרים בעיניים, בכליות ובמערכת העצבים וגם לשם הגנה ארוכת טווח מפני התקפי לב ומוות. ישנם חולי סוכרת שלמרות הטיפול המקובל בתרופות ובאינסולין, עדיין האיזון אצלם בעייתי.

חברת אגנטק, משווקת טכנולוגיות רפואיות מתקדמות לסוכרת מתוצרת מדטרוניק, משיקה בישראל את מכשיר ההולטר - "אייפרו" CGMS, למעקב רפואי אחר חולי סוכרת עם איזון בעייתי.

המכשיר מוצמד אל הגוף בעזרת חיישן, המאפשר בדיקת סוכר רציפה למשך 3-7 ימים ונותן תמונה שלמה ואמינה על מצבו של החולה בחיי היום יום. הבדיקה נעשית באמצעות חיישן מזערי המוחדר תת עורית. החיישן מחובר להולטר הזעיר שמשקלו 5 גרם בלבד. ההולטר עוקב אחרי התנהלות הסוכר באופן רציף והנתונים מוזנים למחשב.

המכשיר הינו כלי אבחוני עבור הרופא. במקרים בהם ישנו קושי להגיע לאיזון טוב או כאשר ישנו פער בלתי מוסבר בין נתוני מכשיר הסוכר וערכי ה-A1C של המטופל, ניתן לחבר את החולה לאייפרו. ההולטר מתחבר אל החיישן הקטן ומוצמד לגוף (בדרך-כלל באזור הבטן) נישא על ידי החולה למשך מספר ימים. השימוש במכשיר פשוט ביותר ולמעשה אין כל צורך מצד המטופל לתפעל את המכשיר.

ד"ר חוליו וינשטיין, מנהל היחידה לסוכרת, במרכז הרפואי וולפסון, מציין כי "חולה הסוכרת מתחבר להולטר במרפאת הסוכרת וחוזר למרפאה כעבור מספר ימים על מנת לפרוק את הנתונים למחשב. באמצעות התוכנה מקבל הצוות הרפואי דו"ח מפורט לגבי התנהלות הסוכר באמצעות גרפים המציגים את ערכי הסוכר הרציף לאורך היום, סה"כ 288 ערכים ביממה, ובנוסף - ניתוח סטטיסטי של הנתונים, אחוזי הזמן בו נמצא החולה בתוך טווח ערכי הסוכר הרצוי ואחוזי הזמן בו נמצא בערכי סוכר גבוהים או נמוכים מידי". לדבריו, "זו הזדמנות לרופא להציץ ב'קופסא השחורה' של המטופל ולקבל נתונים מדויקים מה מתחולל בגופו מבחינת הסוכרת. בעזרת נתונים אלו יכול הצוות הרפואי להתאים את הטיפול הרצוי ולבדוק באלו שעות ישנה בעיה באיזון הסוכר ולשנות את הטיפול בהתאם".

המכשיר מאפשר לצוות הרפואי לקבל את נתוני התנהלות ערכי הסוכר באופן רציף ובמהלך חיי היומיום הרגילים, בניגוד למכשיר הסוכר הביתי אשר מאפשר לראות את ערכי הסוכר באופן נקודתי בלבד.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום