ברית מילה: 80% מעדיפים מוהל

(2)
לדרג

רופא או מוהל? הרוב בוחרים במוהל למרות שרופא מבצע הרדמה מקומית לתינוק, עובד באופן סטרילי ומסוגל לטפל בסיבוכים

מאת: מערכת zap doctors

ברית מילה מתבצעת על פי ההלכה בגיל שמונה ימים. זהו מנהג יהודי-דתי שקיים במשך שנים רבות, וכיום ידוע גם על יתרונות בריאותיים לביצוע ההליך.

יש אפשרות לבצע את המילה לתינוק על ידי מוהל - אדם שעבר הכשרה ממוהל מנוסה וקיבל אישור עבודה ממשרד הדתות. אפשרות נוספת היא לעבור את ההליך על ידי רופא מוהל - רופא שיכול לבצע את ההליך עם הרדמה מקומית ובכך למנוע מהתינוק לסבול מכאבים. רק לרופא מותר לבצע הרדמה, ולכן המילות המבוצעות על-ידי מוהלים הן ללא הרדמה.

תנאי חדר ניתוח

"רק 20% מהמילות בארץ מבוצעות על-ידי רופאים מוהלים", אומר ד"ר דניאל שינהר, מנהל פורום רפואת ילדים בדוקטורס, מומחה בכירורגיית ילדים ומוהל. "כתוצאה מחוסר ידע, אנשים חושבים שרק אדם דתי יכול לבצע את הברית, אולם רופא מוהל יכול לבצע ברית מילה הלכתית מלאה. היהדות לא מחייבת רב ומספיק שהרופא ישים כיפה על הראש ויאמר מספר ברכות".

ד"ר שינהר אומר, כי "לרופא מוהל יש יכולת להתמודד עם סיבוכים במקום, כמו ביצוע תפרים ועצירת דימום, פעולות שמוהל רגיל לא מסוגל לעשות. כמו-כן, כאשר רופא מבצע מילה, הוא מקפיד על תנאים סטרילים, כמו כפפות ומכשירים ברמת סטריליות של חדר ניתוח; לעומת זאת, מוהלים בדרך-כלל לא מקפידים על רמת סטריליות כזו ולא משתמשים בכפפות".

סיבוכים כתוצאה מרעידות

ד"ר שינהר מציין כי "יש מוהלים שמבצעים את עבודתם נאמנה, אולם ישנם כנראה גם מוהלים מבוגרים שכבר לא רואים כל כך טוב והידיים שלהם רועדות. סיבוכים שעלולים להיות כתוצאה ממילה שמבוצעת בצורה לא טובה הם דימומים הנוצרים אם פוגעים בכלי דם גדול, זיהומים - כאשר משתמשים בציוד לא סטרילי, ואף פגיעה באיבר עצמו וקטיעה שלמה שלו. כאמור, מכיוון שהמוהל לא יודע לטפל במקום, הוא מפנה את התינוק לבית-חולים".

ישנם הורים שחוששים שהתינוק יורדם בגיל כה צעיר, אולם ד"ר שינהר מסביר כי "אין שום סכנה בהרדמה מקומית ולתינוק אין תגובות חריגות כתוצאה מההרדמה".

לדבריו, "נמצא כי הכאב של התינוק מהליך המילה הוא כמו כאב של עקירת שן ללא הרדמה. בנוסף, ידוע כי ילדים שעברו מילה ללא הרדמה סובלים מתופעות פוסט טראמתיות כגון: רגישות לרעש, עצבנות ועוד".

ד"ר שינהר מציין כי כ-90% מהרופאים-מוהלים מבצעים מילה לאחר הרדמה מקומית לתינוק ובכך מונעים ממנו כאב וסבל מיותרים.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום רפואת ילדים
פורום כירורגיית ילדים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום