דיאטה בחג שבועות

(0)
לדרג

לרגל חג השבועות: הדיאטנית עדי מילר מייעצת לכם כיצד לעבור את ארוחות החג, עתירות הגבינה, במינימום קלוריות

מאת: עדי מילר

בחג השבועות חוגגים את ביכורי התוצרת החקלאית - ירקות, פירות, דגנים, ומוצרי חלב. מאכלי החג מאפשרים הרכבה של ארוחות צבעוניות, מגוונות, טעימות ואף לא משמינות. ניתן להרכיב מנות חלביות שלא יכילו בהכרח כמות שומן וקלוריות נכבדה.

מוצרי החלב הם בעלי יתרון תזונתי רב, והם נחשבים לנכס תזונתי המספק רכיבי תזונה חיוניים לבריאות, כמו חלבון איכותי, ויטמינים מקבוצה B, ויטמין A, ויטמין D, אשלגן, מגנזיום ובעיקר סידן. צריכה מספקת של סידן היא חיונית להשגת מסת עצם מקסימלית - לצמצום איבוד עצם, להקטנת הסיכון לאוסטיאופורוזיס ולמניעת מחלות. במחקרים מהשנים האחרונות נמצא כי צריכת מוצרי חלב דלי שומן כחלק מתזונה מאוזנת, יעילה למניעה וטיפול בהשמנה וביתר לחץ דם. נמצא, כי שילוב של שלושה מוצרי חלב דלי שומן ליום, כחלק מתפריט דיאטה מאוזן מופחת קלוריות, גורם לירידה גדולה יותר במשקל, לאיבוד מסת שומן גדולה יותר (במיוחד שומן בטני שהוא השומן המסוכן) ושמירה על מסת גוף רזה. כמו כן, נמצא כי דיאטה זו משפרת את הרכב הגוף, בזמן השמירה על המשקל.

למרות כל היתרונות הנ"ל, בסעודות החג נמצא פשטידות חלביות, המשלבות לעתים שמנת 32% וגבינות קשות עתירות שומן, עוגות גבינה המכילות חמאה וקצפות אשר תורמות קלוריות רבות. גם פירות שונים, כגון: ענבים, אבטיח ופירות מיובשים מוסיפים למאזן הקלורי בשל הקושי להפסיק לאכול לאחר טעימה אחת.

על רקע זה, הנה צרור עצות כיצד לעבור את חג שבועות במינימום קלוריות ועם כמה שפחות "עודפים":

1. במתכונים שונים של פשטידות ניתן לוותר על הבצק הפריך (אשר רווי בחמאה או בשומן אחר). ניתן גם להפחית את מספר החלמונים והשומן.

2. בעוגות גבינה ניתן להפחית את אחוזי השומן של הגבינה ל-1/2%-5%, להפחית בכמות הסוכר, החלמונים ולהמיר שמנת ביוגורט. התוצאה תהיה עוגה אוורירית, משובחת ובעיקר דלת קלוריות.

3. מנות קלות נוספות הן אלו המבוססות על פירות. מומלץ להפחית את כמות הסוכר במנות אלו, מאחר שעיקר מתיקותן מגיע מהפרי עצמו.

4. ניתן להמעיט ככל האפשר בשתיית קוקטיילים על בסיס פירות המתווספים לארוחות (שיקיים טבעיים המחוזקים בגלידות ובשמנת מתוקה מכילים כמות קלוריות לא מבוטלת).

5. מומלץ להרבות בירקות טריים, מאודים, מבושלים כתוספת צבעונית וטעימה לכל ארוחה.

6. יש להקפיד על שתייה מרובה של מים או סודה. שתייה מרובה תאזן את מידת הרוויה שלנו, תעזור להתגבר על תחושות רעב ותסייע בירידה במשקל.

עדי מילר היא דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי, מצוות דיאטה אונליין באתר doctors.

בואו לדבר על זה בפורום דיאטה, תזונה והשמנת יתר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום