משקפי שמש: גם לילדים

(0)
לדרג

הגנה על העיניים מפני קרני השמש החזקות: מומלץ להרגיל ילדים להרכיב משקפי שמש כבר מגיל צעיר

מאת: מערכת zap doctors

חשיפה רבה לשמש ביום חם יכולה לגרום לכוויה בעין שתתבטא באודם, גירוי וכאב. התבוננות ממושכת בשמש עלולה לגרום לכוויה ברשתית העין ולפגיעה חמורה בראייה, עד לעיוורון. חשיפה ממושכת לשמש במשך שנים יכולה לגרום למחלות שונות כמו היווצרות קרום על גבי העין (פטריגיום), זירוז היווצרות של קטרקט ואף ניוון של רשתית העין.

מומלץ להרגיל ילדים כבר מגיל צעיר להרכיב משקפי שמש, על-מנת להגן על העיניים מפני קרינת השמש ונזקיה, וכן הגנה על העיניים מפני חלקיקים שונים שיש באוויר.

"ילדים חשופים לקרני השמש במשך כמה שעות בכל יום, בזמן השהות מחוץ לבית, וזאת מבלי להיות מודעים לסכנת החשיפה לשמש; לכן כה חשוב להגן עליהם מנזקי השמש", אומר ד"ר יאיר מורד, מנהל היחידה לרפואת עיניים לילדים במרכז הרפואי אסף הרופא. "מומלץ להרגיל את הילדים להרכיב משקפי שמש וכך, גם כמבוגרים, הם יהיו בעלי הרגלים נכונים בכל הקשור לחשיפה לשמש".

קרני השמש המזיקות הן קרני ה-UV. רוב קרני ה-UV נחסמות על ידי שכבת האוזון, אך חלק מהן עדיין חודרות לאטמוספירה ועלולות לגרום לנזק מיידי ו/או מתמשך.

הכובע חוסם רק כ-10% מקרני ה-UV המגיעות לעין. משקפי שמש טובות יחסמו 90-100%. יש לציין כי משקפי שמש טובות אינן בהכרח יקרות. משקפיים הנושאות את התווית "UV 400" טובות יותר, כי הן חוסמות את כל קרינת ה-UV. מאחר ומרבית הילדים פעילים ואנרגטיים, יש צורך במשקפיים חזקות, שיעמדו בתלאות היום יום, ולא יתפרקו.

"לגבי העדשות", אומר ד"ר מורד, "ניתן לרכוש משקפי שמש פולאריות המונעות סנוור (המוחזר אל העין מעצמים מבריקים). יש גם עדשות המצופות בציפוי המגן מפני שריטות. עדשות אחרות עשויות מחומר הנקרא פוליקרבונט, שהוא חומר עמיד במיוחד אשר מגן על העין בזמן משחק מפני גופים היכולים לעוף אל העין של הילד וכך, בעצם, אנו מגנים על העין בהגנה כפולה".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עיניים לילדים ופזילה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום