הסרטן התגלה אצל שני בני הזוג

(0)
לדרג

יחד באש ובמים: בני זוג מחיפה קיבלו את הבשורה על מחלת הסרטן של שניהם בהבדל של כמה שעות. הם נותחו באותו יום ובאותה מחלקה

מאת: מערכת zap doctors

מאז שצילה ויוליו גלמן מחיפה עלו מארגנטינה ב-1973 הם לא נפרדו לעולם, ועכשיו מתברר שהזוגיות שלהם כוללת גם התמודדות משותפת עם מחלת הסרטן. "קיבלתי תוצאות חיוביות לבדיקת דם סמוי בצואה וניגשתי עם אישתי מיד בבוקר לרופא"; מספר יוליו גלמן בן ה-70. "הרופא הסתכל עליי בדאגה והודיע לי שיש לי סרטן במעי הגס ושאצטרך לעבור ניתוח. אשתי ואני היינו בשוק אבל החלטנו שאין ברירה וחזרנו הביתה".

בצהריים כשחזרו בני הזוג לביתם, נכנסה צילה למקלחת והרגישה פתאום גוש משונה בשד. היא לא חיכתה הרבה וחזרה מיד לרופא המשפחה בקופת החולים שרק לפני כמה שעות נפרדו ממנו. "הרופא הסתכל עליי כמו מי שלא מאמין", מספרת צילה. "הוא בישר לי שגם לי וגם לבעלי יש סרטן ושנצטרך לעבור ניתוח בהקדם. כששמענו יחד את הבשורה המרה, בעלי יוליו לא יכל לסבול את הכאב והצער, וצעק - איך זה ששנינו מקבלים סרטן באותו יום, אבל הבנו שאין מה לעשות והחלטנו שנתקדם מהר לניתוח".

מתאוששים יחד מהניתוחים

ד"ר אריה ביטרמן, מומחה הכללית ומנהל מחלקה כירורגית א' בבית החולים כרמל, טיפל בבני הזוג. "ראיתי בין בני הזוג אהבה וחיבור יוצאי דופן", אומר ד"ר ביטרמן. "אצל צילה איבחנו גידול ממאיר בשד, מה שהצריך כריתה חלקית של השד, הורדת בלוטות הזקיף מבית השחי וטיפול בשיטה חדשה של הקרנה תוך ניתוחית לתוך השד במהלך הניתוח, מה שאמור לחסוך סבל רב והמשך הקרנות בתום הניתוח".

בעקבות גילוי סרטן המעי הגס אצל יוליו הוחלט לבצע ניתוח עם כריתה של הגידול מהמעי וחיבור המעי הגס חזרה. "כשראיתי את דחיפות המצב והאהבה בינהם החלטתי שננתח אותם בהקדם ובאותו היום", אומר ד"ר ביטרמן.

וכך תוך שבוע ימים בלבד ואחרי סדרת בדיקות מקיפה וקפדנית שבני הזוג ערכו יחד, נכנסו צילה ויוליו בו זמנית למערך חדרי הניתוח של בית החולים כרמל. הניתוחים עברו בהצלחה והזוג גלמן מתאושש עכשיו ביחד במחלקה הכירורגית בבית החולים. צילה נכנסת לחדרו של יוליו, מחזיקה את ידו ולא עוזבת לרגע.

"יוליו בשבילי זה כל העולם וכך אני בשבילו", אומרת בהתרגשות צילה. "אנחנו כל החיים ביחד ואני מאחלת לכל הצעירים אהבה וזוגיות כמו שלנו". יוליו לא נשאר חייב ואומר "הסוד לחיים זוגיים מאושרים הוא הסבלנות. אני לא יכול בלי צילה והיא לא יכולה בלעדיי".

בתמונה: צילה ויוליו גלמן יחד עם המנתח ד"ר אריה ביטרמן.
צילום: אלי דדון, מרכז רפואי כרמל.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום סרטן השד
פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
פורום כירורגיה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום