גלולה ייחודית למניעת הריון

(0)
לדרג

מחקר: גלולה למניעת הריון מפחיתה את כמות השיער בגוף האישה ב-50%. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

מחקר שנערך ב-2008, בקרב 52 נשים יווניות, בחן את ההשפעה הביוכימית והקלינית של נטילת הגלולה למניעת הריון "יסמין", מבית באייר שרינג, בקרב נשים שסובלות משיעור יתר-הירסוטיזם ברמה בינונית עד חמורה. שיעור יתר נגרם בדרך כלל על ידי ייצור מוגבר של קבוצת הורמונים הנקראים אנדרוגנים (הורמונים זכריים) או על ידי רגישות יתר של הרצפטורים שבעור להורמונים אלו. על פי מחקרים שנעשו בארץ, ידוע כי כ-25% מהנשים מסירות שיער מהפנים - מעל השפה העליונה, הסנטר ופאות הלחיים.

מידת שיעור היתר בקרב הנשים נמדדה על פי סקלת Ferriman-Gallwey. מדידה זו בודקת את כמות השיער בשמונה אזורים שונים בגוף: בסנטר, בלחי, בשפה העליונה, בצוואר, בחזה, בחלק העליון של הירך ובגב התחתון. תוצאות המחקר הראו באופן חד משמעי כי השימוש ב"יסמין" הביא לשיפור במידת ההירסוטיזם. בבדיקות שנערכו אחת לשלושה חודשים, נמצאה ירידה מגמתית בכמות השיער בגוף האישה. ירידה זו נצפתה כבר מהמחזור השלישי ונמשכה לאורך 12 חודשי טיפול. בתום שנת טיפול נצפתה ירידה של כ-50% במידת השיעור.

גלולות למניעת הריון מכילות מרכיב פרוגסטיני ומרכיב אסטרוגני. המרכיב הפרוגסטיני מעכב את הפרשת ההורמון הזכרי מהשחלה ומבלוטת האדרנל. המרכיב האסטרוגני מעכב את הרצפטורים בעור ומעלה את רמות החלבון אשר קושר את ההורמונים הזכריים, ובאופן זה יורדות רמות ההורמון הזכרי החופשי בדם.

הגלולה יסמין מכילה גם היא מרכיב פרוגסטיני ומרכיב אסטרוגני, אולם בשונה מגלולות אחרות המרכיב הפרוגסטיני שבה, הדרוספירנון, הוא פרוגסטין מדור חדש, בעל תכונות ייחודיות. הוא אינו סותר את פעילות האסטרוגן, ובנוסף על כך הוא יודע להיקשר בעור לאותם רצפטורים אליהם נקשר ההורמון הזכרי ובצורה כזו לחסום את פעילותו.

בואו לדבר על זה בפורום גלולות ואמצעי מניעה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום