מקרה רביעי של שפעת החזירים

(0)
לדרג

בחורה בת 20 שלקתה בשפעת החזירים מאושפזת באיכילוב. נבדק חשד כי ילדה בת 3.5 ששבה ממכסיקו נדבקה בנגיף. המלצת משרד הבריאות: לשטוף ידיים בכל הזדמנות

מאת: מערכת zap doctors

מקרה רביעי של שפעת החזירים אובחן בישראל: המדובר בבחורה בת 20 המאושפזת משבת במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב). פרט אליה, לא דווח עד כה על חולים נוספים (בתום סדרת בדיקות, נמצא כי האם ובנה התינוק שאושפזו בהדסה עין-כרם לא נדבקו בנגיף). משרד הבריאות דיווח על חשד למקרה הדבקה נוסף בילדה בת 3.5 ששבה ממכסיקו ומאושפזת בבית חולים שערי צדק. הילדה שהתה בחברת ארבעה ילדים נוספים במשפחתון שנסגר לעת עתה.

מניעת הדבקה

בכל התפרצות של שפעת, שיעור החולים במחלה גבוה יותר בקרב תינוקות וילדים. ידוע כי תינוקות וילדים הסובלים ממחלות כרוניות של מערכות לב וריאה וכן ילדים עד גיל 5שנים חשופים לסיכון מסיבוכים העלולים להיגרם ממחלת השפעת העונתית הפוקדת אותנו מדי שנה. בתקופה זו בה קיים חשש ממשי להעברה של זן חדש של שפעת, קיימת חשיבות למנוע ככל האפשר הדבקה בקרב ילדים ותינוקות.

"שפעת מועברת מאדם לאדם באמצעות טיפות ריר, רוק וליחה המתפזרות בעת שיעול ועיטוש של אנשים חולים", אומרת ד"ר ליזה רובין, מנהלת המחלקה לאם לילד ולמתבגר שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות. "הנגיף עלול להימצא על גבי חפצים שהשתעלו או התעטשו עליהם. נגיעה בחפצים אלה ואחר כך נגיעה בפה ובאף עלולה לגרום להדבקה בשפעת. במעונות ובגני ילדים קיים ריבוי של מגע פיזי בין התינוקות והילדים ועל כן בהתאם עולים הסיכויים להדבקה".

לדברי ד"ר רובין, "כדי למנוע הדבקה בשפעת מומלץ להקפיד על היגיינה אישית - רחיצת ידיים במים ובסבון הם האמצעי החשוב ביותר. רחיצת ידיים הוכחה מעבר לכל ספק כמונעת הדבקה של מחלות רבות, כולל מחלת השפעת. רחיצת ידיים לעתים תכופות יכולה למנוע הדבקה בשפעת ולהקטין את התחלואה".

כאשר מופיעים סימני שפעת אצל ילד יש להתייעץ עם הרופא המטפל. "אין להביא ילד הסובל מסימני שפעת למעון או לגן", מדגישה ד"ר רובין. "אם לילד או לתינוק יש סימני שפעת והוא היה במגע עם חולה שחלה בשפעת החזירים או חזר מאזור בו יש העברה נרחבת של שפעת זו (בשלב זה ממכסיקו בלבד), יש להביאו לחדר מיון בבית חולים. רצוי להודיע למיון לפני הגעה, במידת האפשר".

בואו לדבר על זה בפורום שפעת החזירים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום