נלחמים בהתפשטות שפעת החזירים

(0)
לדרג

עד כה התגלו בישראל שני חולים בשפעת החזירים. הנחיה חדשה לציבור: חולי שפעת מתבקשים לא להגיע לעבודה. משרד הבריאות יפתח ביום ה' קו פתוח

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות הבדיקות של ארבעת המקרים שנחשדו כחולים בשפעת החזירים, עולה הערב כי הם אינם חולים במחלה. עד כה שני ישראלים אובחנו כחולים בשפעת החזירים - תומר וג'ים שאושפז שלניאדו וישראלי נוסף אשר מאושפז בבית-החולים מאיר. החולה, המאושפז במאיר, חזר לארץ מניו-יורק בטיסת אל-על 026 שהמריאה בשעה 24:00 בשעון ניו-יורק ונחתה בישראל ב-26/4 (א') בשעה 17:30; ועל-כן למען הזהירות, המליץ משרד הבריאות לכל הנוסעים בטיסה זו שפיתחו מחלת חום דמוית שפעת לפנות לרופא.

יש לציין כי באותה הטיסה היה ילד בן 9, שהיה חשוד כחולה בשפעת החזירים ואושפז בבידוד בבית החולים דנה בתל-אביב, אך כעת התגלה כי הוא אינו נדבק בוירוס. בנוסף, שני אנשים שחזרו ממכסיקו אושפזו בבית-חולים עקב חשד להידבקותם, אך מסתבר כי הם לא חולים בשפעת החזירים.

קו פתוח

משרד הבריאות יפתח ביום ה' קו פתוח למתן תשובות לציבור הרחב בנושאים הקשורים לשפעת החזירים. הקו יפעל בין השעות 7:00-19:00 במספרים הבאים: 03-6951541 או בטלפון 3090*.

מה-18 במרץ 2009 נרשמו כ-2,500 מקרים של תחלואה נשימתית משמעותית (דלקת ריאות) במכסיקו, עם 156 מקרי תמותה כתוצאה משפעת החזירים. בארה"ב דווח עד כה על 64 חולים שנדבקו בנגיף ומתוכם פעוט בן שנתיים שנפטר. בנוסף, נדבקו מהמחלה במדינות נוספות: קנדה (6), ספרד (2), סקוטלנד (2), ניו-זילנד (3), גרמניה וכאמור בישראל.

כדי למנוע הידבקות בשפעת החזירים משרד הבריאות ממליץ לשטוף ידיים עם סבון לעיתים קרובות, להישאר בבית אם לא חשים בטוב ולא ללכת לעבודה אם מרגישים התחלה של מחלה. אם חייבים לצאת מהבית כדי לקבל טיפול רפואי לא לנסוע בתחבורה ציבורית כדי לא להדביק אנשים. כמו-כן, יש להמעיט עד כמה שניתן ממגע הדוק עם אנשים חולים ועדיף שאדם חולה ישהה בבית בחדר נפרד.

תסמיני שפעת החזירים דומים לשפעת רגילה - חום, שיעול, כאב גרון, כאב ראש, כאבי שרירים וחולשה.

בואו לדבר על זה בפורום שפעת החזירים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום