יום העצמאות: תזונה בתבונה

(0)
לדרג

הטיפ היומי: ניתן לשמור על המשקל ולהנות ממסורת החג - המנגל. כל ההמלצות לעבור את יום העצמאות ללא קלוריות מיותרות

מאת: מערכת zap doctors

בכל חג יש את המאכלים המאפיינים אותו ואילו המנגל הפך לאחד מסממני יום העצמאות. לדברי עדי מילר, דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי, ניתן להפוך את המנגל לאירוע מיוחד ואף להנות מהאכילה בחיק הטבע, אך כדי לא להשמין כדאי לאמץ מספר כללים.

כדאי להתמקד בבשר. צילום: שאטרסטוק

להלן טיפים לשמירה על המשקל ביום העצמאות:

1. להתמקד בבשר - מומלץ להעדיף בשרים רזים כמו חזה ושוקים של עוף, שיפודי פרגיות או הודו. למי שאוהב בקר כדאי לבחור סטייקים מסינטה או מפילה. מוטב להימנע מקניית סוגי בשר שמנים, כמו אנטריקוט, חלקים פנימיים וצלעות, ומבשרים טחונים ומעובדים (כגון: המבורגרים, קבב ונקנקיות).

2. תוספת ירוקה - רצוי מאוד לצרף ירקות מכל הסוגים והצבעים, גם טריים וגם על האש. הירקות מוספים צבע, טעם, בריאות וכמובן הם דלי קלוריות ולכן ניתן לאכול אותם ללא הגבלה. למשל, סלט חסה ברוטב ויניגרט, סלט סלק חמצמץ, כרוב עם גזר, סלט ישראלי וסלט עגבניות שרי בשמן זית ועשבי תיבול. אפשר כמובן לשלב שיפודי ירקות; צליית ירקות כמו חצילים, פלפל, בצל ופטריות על גחלים מעניקה להם טעם נפלא ובנוסף לכך הם מכילים אנטיאוקסידטים ופיטוכימיקלים בעלי שלל יתרונות בריאותים.

3. בלי סלטים כבדים - הימנעו מצריכת סלטי חומוס קנויים, מכיוון שהם מתקלקלים מהר ומכילים עשרות אחוזי שומן. ואם כבר בחרתם לאכול חומוס העדיפו את הסוגים המופחתים בשומן ובקלוריות, כגון חומוס המשווק כחומוס לייט. כמו כן מומלץ להימנע מסלטים על בסיס מיונז העשירים בשומנים ובקלוריות רבות.

4. פיתות קלות - מוטב לבחור פיתות קלות מחיטה מלאה על פני רגילות; הן מכילות פחות קלוריות ויותר סיבים תזונתיים. שימו לב פיתה רגילה שוות ערך לשש פרוסות לחם קל או ל-3 פרוסות לחם רגיל, ואילו הפיתה הקלה שווה ל-3 פרוסות לחם קל בלבד או לפרוסה וחצי של לחם רגיל. אפשרות נוספת היא לאכול תפוחי אדמה קטנים בקליפתם במקום פיתה.

5. להפחית קלוריות בשתייה - רצוי להצטייד ולהרבות בשתיית מים, שגם מרווים את הצימאון וגם חסרי קלוריות. אפשר גם להכין מראש בבית תה צמחים קר ללא סוכר. אם בכל זאת בכל זאת בחרתם לשתות משקה מוגז או מיץ, העדיפו את גרסת הדיאט. המעיטו גם בשתיית אלכוהול בזמן ארוחת המנגל.

6. על בטן מלאה - רצוי להגיע לארוחת המנגל כמו לכל אירוע לא מורעבים. כלומר, לא לוותר על ארוחת הבוקר, כדי שהרעב יהיה סביר ותימנע התנפלות על האוכל והגדלת כמות הקלוריות.

7. לשרוף קלוריות בין שיפוד לשיפוד - מומלץ לנצל את השהייה בחיק הטבע לפעילות גופנית מהנה - טיול רגלי, משחקי כדור, רכיבה על אופניים וכדומה.

8. לקינוח - עדיף לוותר על עוגיות ועוגות שמנות. במקום זאת אפשר להכין סלט פירות משפחתי עשיר ולתבל אותו בעלי נענע טריים. ובכלל מוטב לחכות שעה בין הארוחה והקינוח. דגש אחד אחרון לסיום התוספת הקבועה בפיקניקים - הפיצוחים, שלכאורה נראים תמימים ובאמת נחשבים בריאים (הכוונה לאלו הלא קלויים) וללא ספק טעימים, אך אסור לשכוח שהם מכילים המון קלוריות, כך לדוגמא חצי כוס גריעי חמניות לא קלופים מכילה לא פחות מ-250 קלוריות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום